| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
nielssie Gast
|
Geplaatst: Za Mei 10, 2008 3:16 pm Onderwerp: 330i start niet |
|
|
Mijn E46 330i start plotseling niet meer!
Startmotor loop overduidelijk op volle toeren rond, alles ziet er verder normaal uit, maar de motor slaat niet aan. Ik heb de accupool al een tijdje eraf gehad, geprobeerd met de reseervesleutel te starten, niks helpt tot nog toe.
De auto is uit 2001, accu is dus prima, lijkt dus op een overijverige startonderbreker oid.Heeft iemand een tip, of een testje? Wellicht vakman Ruud?Met vriendelijke groet,Niels |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud
Geregistreerd op: 29 Aug 2007 Berichten: 1625 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Za Mei 10, 2008 7:45 pm Onderwerp: |
|
|
Tja, Dus EWS. Oude sleutel met slechte batterij gebruikt?
Eventueel sleutels opnieuw programmeren:Sleutels initialiseren BMW model E46.* beide (alle) sleutels moeten geinitialiseerd worden1- Ga in de auto zitten, de deuren moeten van slot af zijn.2- Sleutel in Kontaktstand 1 (accessoirestand) snel aan en uit, niet langer dan 5 seconden. En haal de sleutel uit het kontaktslot.3- Eerste sleutel: houdt de "openen knop" ingedrukt terwijl je driemaal op
de "lock knop" drukt. Laat daarna de openen knop los.4- Tweede sleutel: zelfde acties als met de eerste. Let op: dit moet binnen
30 seconden na de eerste sleutel.5- Sluit het proces af door het contact aan en uit te zetten (starten van de
motor is niet nodig).Je krijgt een bevestiging d.m.v openen en sluiten van de sloten.Anders met Carsoft of bij de dealer inlezen of een nieuwe EWS modulle.
Mogelijk nieuwe sleutel(s) a 140 Euro
Succes.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
nielssie Gast
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2008 10:08 am Onderwerp: |
|
|
Dank voor je snelle reactie Ruud! Kun je aangeven waar EWS voor staat? En ik heb geen sleutel met slechte batterij gebruikt, maar gewoon de dagelijkse sleutel.
Is het herinitialiseren dan wel handig?
Ik heb ook contact gehad met m'n vaste onderhoudsbedrijf, die zegt dat het ook een nokkenassensor oid kan zijn, en idd het advies uit te laten lezen. Zal ik dinsdag a.s. dus ook laten doen.Bedankt voor je reactie nogmaals!Met vriendelijke groet,Niels |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Stijn Gast
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2008 10:55 am Onderwerp: |
|
|
| Is het herinitialiseren dan wel handig?Is het proberen waard toch. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2008 11:19 am Onderwerp: |
|
|
| EWS is de startblokkering |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2008 11:25 am Onderwerp: |
|
|
Dat staat voor startblokkering/wegrijbeveiliging.
Dan gaat de startmotor wel maar slaat de motor niet aan.
De chip in de sleutel wordt herkend door EWS , via een antenne in het startslot, en deze geeft het oke signaal door aan het motormaangement.
Dan pas zal de motor aanslaan.
Trouwens ter info voor je reguliere garage: de motor heeft een nokkenas- en een krukas sensor
Maar
Groeten.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
nielssie Gast
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2008 12:31 pm Onderwerp: |
|
|
| Brandstofpomp, kan natuurlijk ook nog de oorzaak zijn!? Heb de achterbank van z'n plek gehad, en hoor geen gezoem bij de tank... Lijkt mij een slecht teken....?Gr Niels |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2008 1:37 pm Onderwerp: |
|
|
Ja het kan zo veel zijn, uitlezen en testen geeft de uitkomst.
Groeten.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2008 1:40 pm Onderwerp: |
|
|
Als ik zo'n sitiuatie heb spuit ik altijd eerst remmenreiniger in de inlaat tijdens het starten.
Slaat de motor even aan dan is de EWS en de ontsteking goed en is het een brandstof probleem zoals de pomp, filter, lege tank, LMM of injectors.
Dan ga ik pas uitlezen
Groeten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
nielssie Gast
|
Geplaatst: Zo Mei 11, 2008 1:42 pm Onderwerp: |
|
|
| Ok, dank voor je reacties en adviezen, Ruud.Mvg Niels |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
ZiNo Gast
|
Geplaatst: Ma Mei 12, 2008 2:27 am Onderwerp: |
|
|
Heb je de auto onlangs gestart en heel even verplaatst en toen uitgezet? bijvoorbeeld effe verplaats van parkeerplek of zo, motor misschien maar een minuut of 2 gelopen?
Gebeurd ook wel eens dat ze dan niet starten omdat de bougies vet slaan dan of iets in die aard omdat ie dan onzettend rijk loopt heb ik me laten vertellen. Dat heb ik ook al vakergehad en vrienden van mij ook.
Is puur bij even verplaatsen bij koude start zeg maar.
Dan help het volgende.
gas vol ingetrapt en effe doorstarten, duurt niet lang voordat ie dan sputterend aanslaat, en daarna loopt ie weer als een zonnetje.
Misschien is dat bij jou ook het geval geweest |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
e46cabriobbs Gast
|
Geplaatst: Di Mrt 29, 2011 3:26 pm Onderwerp: start niet |
|
|
Een vraag;
wat was de uiteindelijke oorzaak dat uw auto niet startte??
Ik zit namelijk ook met zo'n probleem.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|