| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
SebastianRog Gast
|
Geplaatst: Vr Jan 11, 2008 2:42 pm Onderwerp: 5-serie info. |
|
|
Hallo BMW liefhebbers,
Ik ben al een langere tijd smoorverliefd op de 5 serie van bouwjaar tussen '96 en '00.
Ik rijd op dit moment een Seat Toledo uit BJ '00, maar ben toch serieus aan het overwegen om over te stappen naar de 5-serie. In het najaar zal het misschien zover zijn (financieel gezien).
Ik heb al een beetje rondgekeken op het internet en voor c.a. 8 á 9000 euro heb ik een paar zien staan.
Maar omdat ik nooit BMW gereden heb (heb in het verleden Toyota, Mazda en Alfa gereden), zou ik graag willen weten waar allemaal op te letten bij aanschaf.
Tevens wil ik de zwakke/problematische aspecten van de 5-serie en al dat soort zaken van jullie weten.
Wat ik ook voor die prijs zie, is dat al die BMW's rond de 150 á 200.000 kilometer op hun klokje hebben zitten. Ik heb me laten vertellen daar helemaal niet op te letten, omdat BMW motoren erg sterk zijn en dat de benzinemotoren makkelijk zonder al teveel problemen 4 ton kunnen redden.
Owja...Ik zal waarschijnlijk voor een benzineauto gaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Sebastian |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Willem E39 Touring Gast
|
Geplaatst: Za Feb 02, 2008 9:56 am Onderwerp: |
|
|
Over het algemeen zijn het betrouwbare auto's. Best is wel eentje te nemen met een goede onderhoudshistorie. Geen gepimpte versies. Pixel uitval van de tellerunit is en probleem en eigenlijk alleen goed op te lossen door een nieuwe tellerunit (500 euro) te plaatsen. Verder wel eens electronica problemen, maar nooit echt ernstig. Veel info tijdens gebruik kan je vinden via de ETK (http://bmwfans.info/) alle onderdelen prijzen en met de TIS (electronische werkplaatshandboek). Dat laatste via internet te verkrijgen (bv via Vakman Ruud op dit Forum). De TIS is een soort ikea handleiding voor alle reparaties. Als je een beetje handig bent kan je daarmee veel zelf doen. KM stand is minder belangrijk, maar zou toch kijken naar eentje met max 2 ton op de teller. Ik heb zelf al 3 jaar een 523i touring naar grote tevredenheid. Heb hem van 146 dkm naar 2oo dkm gereden en rijdt prima. Na 2000 heeft de E39 (interne code voor dit model) een facelift ondergaan met o.a. andere lichtunits, bumpers gerestyled. Als je de nieuwe lampen mooier vindt, dan wellicht beter meteen eentje te kopen van na de facelift. Zijn wel iets gewilder en dus duurder, terwijl ze verder het zelfde rijden.
Succes met zoeken.
Willem |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|