| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Marcel Gast
|
Geplaatst: Zo Apr 12, 2009 2:52 pm Onderwerp: 525 TDS 1998, Turbo defect? |
|
|
Omdat meestal mijn vrouw in onze wagen rijd (zit zelf in zo'n domme niets zeggende leasebak), was het me niet eens echt opgevallen. De garage meldde na een reparatie aan een lekke brandstofpompdat er geen pit meer in de wagen zat. Luchtmassa meter zou defect zijn (dank u, 425 euro's even aftikken graag). Ik merk zef niet heel veel verschil na deze reparatie.
Als ik vanuit stilstand vol gas geef, gebeurd er de eerste twee seconden niet veel. Motor "kruipt" naar 3000 toeren, maakt vrijwel geen snelheid, en gaat er dan pas vandoor. Vanaf dat moment doet hij er een 11 seconden over om op de 100 km/h te komen. Volgas kom ik volgens de teller niet verder dan 195, en dat duurt dat ook nog eeuwen. Dat heb ik wel eens hoger gehad (wagen was toen wel een stuk jonger). Inmiddels heeft de wagen 330000 km gelopen, en is altijd goed onderhouden.
Als de motor nog niet echt warm is hoor ik bij het gas geven, naast het bekende turbogeluid, een hoge piep/janktoon. Dit is weg als de motor op temperatuur is.
Herkent iemand anders het "optrek gedrag", of is die eerste twee seconden normaal? Waarom zou de wagen niet zijn snelheid meer kunnen halen? Turbo defect?
Alvast bedankt mede BMW liefhebbers....
Marcel |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Marcel Gast
|
Geplaatst: Za Aug 01, 2009 12:46 pm Onderwerp: |
|
|
Helaas nog niemand een antwoord???
Marcel |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Di Aug 04, 2009 7:08 pm Onderwerp: |
|
|
| maak eens een topic op problemcar.nl daar krijg je meer feetback. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|