525 TDS 1998, Turbo defect?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Marcel
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Apr 12, 2009 2:52 pm    Onderwerp: 525 TDS 1998, Turbo defect? Reageren met citaat

Omdat meestal mijn vrouw in onze wagen rijd (zit zelf in zo'n domme niets zeggende leasebak), was het me niet eens echt opgevallen. De garage meldde na een reparatie aan een lekke brandstofpompdat er geen pit meer in de wagen zat. Luchtmassa meter zou defect zijn (dank u, 425 euro's even aftikken graag). Ik merk zef niet heel veel verschil na deze reparatie.
Als ik vanuit stilstand vol gas geef, gebeurd er de eerste twee seconden niet veel. Motor "kruipt" naar 3000 toeren, maakt vrijwel geen snelheid, en gaat er dan pas vandoor. Vanaf dat moment doet hij er een 11 seconden over om op de 100 km/h te komen. Volgas kom ik volgens de teller niet verder dan 195, en dat duurt dat ook nog eeuwen. Dat heb ik wel eens hoger gehad (wagen was toen wel een stuk jonger). Inmiddels heeft de wagen 330000 km gelopen, en is altijd goed onderhouden.
Als de motor nog niet echt warm is hoor ik bij het gas geven, naast het bekende turbogeluid, een hoge piep/janktoon. Dit is weg als de motor op temperatuur is.

Herkent iemand anders het "optrek gedrag", of is die eerste twee seconden normaal? Waarom zou de wagen niet zijn snelheid meer kunnen halen? Turbo defect?

Alvast bedankt mede BMW liefhebbers....

Marcel
Terug naar boven

Marcel
Gast

BerichtGeplaatst: Za Aug 01, 2009 12:46 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Helaas nog niemand een antwoord??? Crying or Very sad

Marcel
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Di Aug 04, 2009 7:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

maak eens een topic op problemcar.nl daar krijg je meer feetback.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum