| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Peter Kodde Gast
|
Geplaatst: Di Jun 12, 2007 9:18 pm Onderwerp: 530d (Ruud graag meelezen) |
|
|
Ik heb sinds een jaar een 530d van 2000 (GM95243) met nu 210K kilometer op de teller en het volgende probleem.Als de auto warm is en ik stationair laat lopen en ik daarbij de koppeling ingetrapt houd dan gaat de auto schudden/trillen. De laatste weken (warm weer?) gaat hij het ook doen als ik de koppeling niet intrap. Bij koude motor is er niets te voelen en het schudden is te voelen door de gehele auto. Je ziet het toerental op de toerenteller niet varieren. Het inschakelen van versnellingen maakt geen verschil.Tijdens het rijden is er niets aan de hand. Ik heb hem laten uitlezen en er wordt geen gebrek gemeld. Mijn garagehouder denkt aan een defect aan een van de dieselinjectoren. Heeft iemand dat eerder gehad?
Wie heeft een tip?
Wat kosten nieuwe injectoren?Graag spoedig reacties want ik kan het niet langer aanzien. Alvast bedankt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Bmw F1 Gast
|
Geplaatst: Di Jun 12, 2007 9:52 pm Onderwerp: |
|
|
als het een verstuiver is dan is het vaak nog wel te redden met een injector reiniger toevoegen aan de tank, het kan ook de stekker achter op de druksensor van de hogedruk gallerij zijn, deze is dan vaak groen/bruin van de aanslag van binnen zie ook bmwfans.info/original/E39/Lim/530d-M57/ECE/L/M/2000/03/mg-13/ill-13_0802/
en dan nr.8 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
drivevince Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 11:17 am Onderwerp: |
|
|
| zijn de motorsteunen niet gewoon aan het eind??vince |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 11:20 am Onderwerp: |
|
|
Er zijn twee bekende oorzaken bij de M57 motor.
- te lage retourdruk van de brandstof
- LuchtmassameterBij jouw auto zijn twee brandstof opvoerpompen gemonteerd. Een rechts in de brandstoftank en de tweede onder de auto.
De vuistregel is dat als die in de tank stuk is de motor niet meer werkt, maar als die onder de auto stuk is de verschijnselen zich voordoen die jij beschrijft.
Door de retourdruk temeten is dat te constateren of de pomp vervangen.
BMW nummer (zonder RME) 16.12.6.756.157 prijs Euro 262 ex BTW.Er is een gewijzigde Luchtmassameter (LLM) met ingang van januari 2001 toegepast omdat er problemen kunnen onstaan met de hittefilm van de versies voor die tijd. Dit in combinatie met de software versie 4.0 van de DDE.
Ook kan dit probleem onstaan als het uitlees programma of de programmering van de DDE voortijdig wordt afgebroken.Bij het uitlezen (carsoft) wordt een storing van de DDE aangegeven door de code HFM of MF.
De brandstofdruk wordt niet aangegeven. Wel kan er iets gecontroleerd worden door de stekker van de druksensor die achterop de hoge-brandstof druk zit los te maken.Succes.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 2:09 pm Onderwerp: |
|
|
Als de garage de verstuivers niet vertrouwd, kan tijdens het stationair draaien een voor een de stekker van de verstuiver worden los gemaakt.
Als er niets gebeurt is dat de slechte verstuiver.
Klemmende verstuivers kunnen los worden gemaakt door enige malen na elkaar vol gas te geven of reiniger toe te voegen aan de brandstof.
Succes.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Peter Kodde Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 8:28 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de reacties. Er is een maand geleden in inderdaad al reiniger aan de brandstof toegevoegd, echter zonder resultaat. Is er een verklaring waarom ikhet meest elast heb bij ingetrapte koppeling?Ruud, kun je een kapotte verstuiver vervangen zonder de anderen te vervangen? Of moet je ze dan allezes vervangen? Wat kost een verstuiver incl monteren ongeveer en is het veel werk?
Hartstikke bedankt voor de tips.Peter Kodde |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud Gast
|
Geplaatst: Do Jun 14, 2007 11:37 am Onderwerp: |
|
|
Bij ingetrapte koppeling wordt er druk uitgeoefend op de drukvingers welke weerstand door de motor moet worden overwonnen.
Hetzelfde bij het inschakelen van de airco of het verdraaien van het stuur. De verstuivers kunnen onafhankelijk van elkaar vervangen worden.
De prijs is: 248,50 per stuk ex BTW 1-2 uur werk.
Het meeste werk is de afdekking van de motor.
Let op: er zijn twee data (bouwjaar) die belangrijk zijn ivm het juiste type: ɡ/99 en ᝳ/00
Groeten.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Wo Apr 09, 2008 12:47 pm Onderwerp: |
|
|
| Peter Kodde schreef: |
Bedankt voor de reacties. Er is een maand geleden in inderdaad al reiniger aan de brandstof toegevoegd, echter zonder resultaat. Is er een verklaring waarom ikhet meest elast heb bij ingetrapte koppeling?Ruud, kun je een kapotte verstuiver vervangen zonder de anderen te vervangen? Of moet je ze dan allezes vervangen? Wat kost een verstuiver incl monteren ongeveer en is het veel werk?
Hartstikke bedankt voor de tips.Peter Kodde |
kijk je druksensorstekker na achter bij je schutbord |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|