| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
xAndyx
|
Geplaatst: Ma Feb 09, 2009 11:41 pm Onderwerp: [e39] 540i problemen afslaan bij uitrollen/afremmen |
|
|
Ik heb vanaf de dag dat er gas ingebouwd is problemen met afslaan. Ik ben er al 4x mee terug geweest maar omdat de auto nu ook op benzine problemen vertoont gooien ze het op de auto zelf. En moet ik eerst zorgen dat de auto op benzine geen problemen vertoont.
Het probleem is dat bij het afremmen de auto blijft hangen op ongeveer 500 toeren, als hij dan terug schakelt (automaat), wil hij bijna afslaan maar kan het nog net redden met een dot extra gas. (te zien aan het verbruiks metertje dat ineens uitslaat en 2 schokken alsof je een hobbel in de weg pakt). Zo nu en dan red hij het niet en slaat ook af.
Zo heb ik dus ook al een aanrijding gehad, omdat de beste man achter mij op een rotonde niet genoeg afstand had..
Ik heb niet het idee dat ik vermogen mis en buiten de bebouwde kom loopt alles prima (hogere toeren denk ik). Het is puur het langzaam rijden, 3e > 2e > 1e versnelling.
Ik heb de auto uit laten lezen en dealer kwam met een vermoedelijk vacuum lek ergens. Dit heb ik nalaten kijken (rook in spruitstuk laten spuiten) en zelf gecontroleerd (start piloot / remmenreiniger), geen lek te vinden.
Er is een vermoeden dat het electronische gaskleppenhuis kuren heeft en ik sta dus nu ook op het punt deze te gaan vervangen. Maar aangezien deze vrij prijzig zijn vroeg ik me af of ik nog andere dingen kan proberen voor ik ga beginnen met vervangen
Ook vroeg ik me af of een stationair toerental van +/- 400 - 500 rpm normaal is? Lijkt me aan de lage kant, maar ik ben dan ook mijn vorige diesel nog gewend.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
xAndyx
|
Geplaatst: Do Feb 12, 2009 2:34 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ben vanochtend langs de dealer geweest om mijn stationaire toerental in te stellen op maximaal (650).
Ze zeiden dat de auto al op 700 was ingesteld, maar hebben dit nu op 650 ingesteld.
Dit werkte wel even, toen ik bij de dealer wegreed stond het toerental op 650 en heb hiermee zonder problemen in de file gereden.
In de bebouwde kom moest ik remmen voor een stoplicht en wat denk je..
De auto heeft het weer zelf teruggezet lijkt het. Ben dus weer terug bij af,
Zou een sensor roet in het eten gooien en verkeerde signalen naar de computer sturen? _________________ BMW 540iA e39 bj 1999 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
umbrella Gast
|
Geplaatst: Zo Mrt 01, 2009 9:33 am Onderwerp: : [e39] 540i problemen afslaan bij uitrollen/afremmen |
|
|
hallo, ik heb hetzelfde probleem... heb ook een 540i uit 1999 en bij mij blijft de lockup soms hangen in de koppelomvormer.
alleen is het bij mij alleen bij terugschakelen van 2 naar 1.
mss heb je er wat aan....
groeten n |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Andrew Gast
|
Geplaatst: Za Mei 09, 2009 11:30 am Onderwerp: Auto slaat af op benzine en houd ook even in |
|
|
min of meer zelfde probleem. BMW ook op LPG. Vooral als hij koud is houd hij even in als je gas geeft en of slaat af. Er is al van alles aan gedaan lijkt een vacuum probleem of afstellings probleem.
Is het bij jou al opgelost en zo ja hoe?
Mvg, Andrew |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Andrew Smits Gast
|
Geplaatst: Za Mei 23, 2009 8:14 pm Onderwerp: Haperen op benzine vooral bij koude start |
|
|
Probleem kan simpel opgelost worden door de benzine injectoren beter te richten. Daardoor wordt er geen vacuum meer getrokken.
MVG Andrew Smits |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
xAndyx
|
Geplaatst: Do Jul 16, 2009 10:56 pm Onderwerp: |
|
|
Het is opgelost!!
Bij de dealer is meerdere malen het stationaire toerental opnieuw ingesteld. Deze werd steeds na 30-40km weer teruggezet.
Toen kreeg ik van een duits forum de goudentip;
Bij het resetten MOET de automaat in de DRIVE staan..
Dat die knuppels bij de dealer dat niet wisten. Ik rij nu heerlijk voor 45 cent de liter  _________________ BMW 540iA e39 bj 1999 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|