| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Martijn Gast
|
Geplaatst: Zo Jun 10, 2007 12:35 pm Onderwerp: aanschaf 318i E46 |
|
|
Hallo,Ben aan het overwegen om wederom een 318i aan te schaffen maar heb twijfels over de kwaliteit. Heb een paar jaar terug een exemplaar uit 99 gehad en deze heeft mij diverse malen in de steek gelaten.
Ondanks dat het een jonge auto was met weinig km.Ik heb mij laten vertellen dat de E46 aanzienlijk beter is, kan iemand dit beamen?Ben benieuwd naar jullie reaktie'sGroet,
Martijn |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Richard 323i exe e46 Gast
|
Geplaatst: Zo Jun 10, 2007 6:11 pm Onderwerp: |
|
|
| Beter is denk ik een groot woord. Ik denk dat je het moet treffen met een auto. Dus een auto die een goed baasje heeft gehad. Wat mij betreft is goed en regelmatig onderhoud ook het gene wat er voor zorgt dat een auto goed is. Onderhoudspapieren geeft al snel een indruk wat er is gebeurd aan een auto. Misschien dat het verstandig is om hierop te letten bij aanschaf volgende auto? Succes |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Paul 320ci e46 Gast
|
Geplaatst: Zo Jun 10, 2007 9:18 pm Onderwerp: |
|
|
| Je kan pech hebben met een auto ook met een bmw... heb een 318i uit 1994 gehad 253.000 km en nooit problemen...succes |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Wiren 318i EXE E46 V... Gast
|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2007 8:50 pm Onderwerp: |
|
|
Ik ga daar helemaal in mee met mijn bovenbuurmannen.
Goed en tijdig onderhoud en motor pas in de hogere toeren wanneer deze op temperatuur is en er is niet mee geragt, dan heb je vaak een goed auto in handen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Wiren 318i EXE E46 V... Gast
|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2007 8:54 pm Onderwerp: |
|
|
Als je het op safe wilt spelen en je budget laat het toe, dan is een huisselectie (2 jaar dealergarantie) wellicht een goeie optie.
Of anders een ANWB of DEKRA keuring laten doen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
bertusE36 Gast
|
Geplaatst: Di Jun 12, 2007 11:47 am Onderwerp: |
|
|
Het is maar net wat je budget is, als je een wat hoger budget hebt kun je inderdaad een huisselectie (of bijv. bovag garantie) kopen.
Mocht je budget nou lager liggen (onder de 10k), dan zou je gewoon een koopje kunnen zoeken op internet en het liefst iemand meenemen die er verstand van heeft of even een aankoopkeuring laten doen.
Belangrijk is gewoon algehele staat, onderhoud, kijk even of het blok mooi droog is en een zuiver geluid maakt. Netjes soepel schakelt en zo.... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Martijn Gast
|
Geplaatst: Di Jun 12, 2007 9:44 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor jullie reaktie's. Als ik het goed bekijk dan heb ik al deze voorgaande adviezen opgevolgd bij mn vorige BMW.
Nu werk ik zelf bij een dealer van een ander merk en collega's van onze leasemaatschappij vertelden mij dat ondertussen de kwaliteit van BMW gelijk staat aan toyota!!
Ben dus eigenlijk benieuwd vanaf welk bouwjaar dit geldtTussen 2 haakjes, de volgende defecten waren er bij de 318i uit 99 met 105000km aan de hand.- defect electronisch airco regelapparaat
- katalysator vv
- defecte stoelherkenning linker voorstoel
- lekke koppakking Zijn dit bij de E46 ook zwakke punten? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|