| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Martijn Gast
|
Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 7:23 pm Onderwerp: Aanschaf 330 diesel |
|
|
| Hallo,Ik ben op zoek naar een 330d touring, inmiddels heb ik er een gezien. Echter deze is redelijk "kaal", de eerste eigenaar heeft duidelijk gekozen voor de pk's en waarschijnlijk geen geld meer gehad voor wat leuke opties zoals..........ja, een digitale airco. Verder lijkt het me een leuke bak met niet teveel kilometers. Wel wil ik graag weten wat de benodigde aanpassingen zijn om er ipv de handmatige airco met draaiknoppen een automatisch geregelde airco in te bouwen. Zo ook de mogelijkheid voor een originele navigatie. Jammer, je ziet vaker dit soort uitvoeringen. Over het algemeen zijn zelfs de 320d's rijker uitgerust! Verdere aankooptips voor een 330d zijn natuurlijk van harte welkom!Groet,Martijn |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Andre Gast
|
Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 8:18 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Martijn,Met wat geduld heb je ze ook compleet, ombouw kost bakken met geld.
Heeft mij 3 maanden gekost maar heb een hele complete 330d bij de Bovag garage vandaan én onder de vraagprijs van particulieren.Let ook op import. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
E39TD Gast
|
Geplaatst: Ma Mei 28, 2007 11:04 pm Onderwerp: |
|
|
Martijn,
ik zou zoeken naar een 530d. Hebben een betere wegligging, rijden gewoon beter.
Heb zelf eerder ook gezocht naar een 3-serie diesel terwijl ik een 525td had. Maar een 3 haalt het qua rijden bij lange na niet tov een 5. De 530d die ik heb zit bijna alles standaard op, moet je eigenlijk 1 hebben na september 2000.
Tis een beest.......
succes, 530d |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Martijn Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 11:48 am Onderwerp: |
|
|
| Daar was ik al bang voor, ik kan dit wel allemaal zelf vanweg mijn ervaring, echter laat de uitrusting dit toe ivm benodigde bedrading e.d.? Daar liggen mijn twijfels. Verder zeg je let op met import, ik zie dit eigenlijk niet als een nadeel, vaak hebben deze een lage kmstand, komen uit duitsland, en daar wordt over het algemeen ook erg goed onderhoud gegeven. Wat zie jij als nadeel? Ben benieuwd! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Martijn Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 11:50 am Onderwerp: |
|
|
| Heb ik zeker overwogen, ik ben zelfs al gaan kijken voor een 530d, de prijs is ongeveer gelijk. Echter ik ben nog jong (29) en vind de 3 serie veel sportiever en hierdoor ook wat mooier, een 5 touring is echt een schip (waardoor hij zeker weten ook heel comfortabel is!) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Bimmer E46 Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 3:28 pm Onderwerp: |
|
|
Import kan zeker een voordeel zijn, maar het grootste probleem zit 'm in de handelaren, op het moment van importeren worden veel km standen teruggedraaid en is het vaak niet goed na te gaan wat de historie van de auto is. Deze mensen worden in mijn ogen nog steeds niet goed aangepakt, want er wordt nog te veel gekloot met km standen.Kijk dus goed uit of je een auto vind met een goede historie. Import of niet.Verder is de 330D een super auto. Heb zelf een 320D die al erg vlot is en goed op de weg ligt. Als je een goede 330D vind met veel opties, dan zeker doen. Heb je ook al eens overwogen om een 320D te nemen? ~Deze zijn idd vaker met meer uitgerust. Ik zelf heb liever een hele volle 320D dan een kale 330D.
De facelift 320D is uitgerust met een 150 pk commonrail motor en de voor-facelift met een 136 pk motor. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Bimmer E46 Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 3:31 pm Onderwerp: |
|
|
| Zo kon ik trouwens een jongen die een mooi 530D op de kop had getikt. Alles erop en eraan voor een goede prijs. Dit met maar 180 dkm op de teller. Dit bleek te mooi om waar te zijn. Na het uitlezen van de auto, bleek de auto al meer dan 500 dkm gelopen te hebben. Dit zag je niet van de auto af, maar op dat moment kan je wel door de grond zakken... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Martijn Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 4:54 pm Onderwerp: |
|
|
| Dat is echt !#*te en wil je niet meemaken, ik moet ze eens tegenkomen.. Ja, een 320d heb ik zeker overwogen, ook een proefrit gemaakt in de 136pk, dit viel me tegen in vergelijking met de proefrit in de 330d, logisch natuurlijk, maar vooral geluid en oppakken vanaf lagere toerentallen. En ik heb eerder een 325 diesel gehad, en zes cilinders of vier blijft hoe dan ook een erg groot verschil vind ik. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
E39TD Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 5:15 pm Onderwerp: |
|
|
Kijken martijn?
Ga er eens een stukkie mee rijden. Ik heb gereden in een 320d. Rijdt voor geen meter..... Voel mezelf ook nog jong (39) je hebt gelijk dat een 3 iets sportiever oogt. Reed net achter een 323 ci, erg mooi hoor! Maar doe mij de rij-eigenschappen maar. Maar goed, dat is ieder zijn keus.
Kan je trouwens een goed adres aanraden. wie weet heeft ie nog een 330d staan: Verwoert in Lienden, en anders kan hij er vast wel aan komen.
succes, 530d |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Andre Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 5:18 pm Onderwerp: |
|
|
De bedrading ligt er niet maar die kun je kopen uiteraard, ook heb je een navigatie computer nodig en een beeldscherm. Schrik niet wat dat kost.
Alles kan er ingebouwd worden tis hoever je wilt gaan maar.
Harman Kardon hebben de meeste, evenals Xenon elektrische ramen achter standaard.Import kan goedkoper zijn maar hoeft niet altijd zo te zijn.
De kale 330d komen vaak uit duitsland ivm met bpm.Mijn mening is dat je met import een onbekende auto krijgt, dat vind ik daar zijn de meningen over verdeeld.
De restwaarde is minder dan een nederlandse auto evenals de de vraag uiteraard. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Andre Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 5:26 pm Onderwerp: |
|
|
| leuke opties: M-pakket - Navigatie 16;9 - Telefoon - Xenon - Harmon Kardon |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Martijn Gast
|
Geplaatst: Di Mei 29, 2007 8:31 pm Onderwerp: |
|
|
Een 320d is ook geen zescilinder, dus zoals ik al eerder schreef en vond, niet te vergelijken met de 6 cilinder diesels. Ik zal eens kijken bij het bedrijf wat je aanraadt! Mochten er nog tips zijn, mijn wensenlijstje:Model 2000, 184pk, de nieuwere zijn boven mijn budget
Touring
Zeker handgeschakeld!
Bij voorkeur zwart
Chromeline
Sportstoelen met verstelbare lendesteun
Digitale airco
Telefoon in middenconsole
Navi is leuk, ik heb wel nog een becker, met bmw display kleur, volgens mij zijn er mogelijkheden om dit formaat radio met een adapter op de plaats van de radio/ casette os radio/ cd te plaatsen. Top radio trouwens, een becker, is dan ook de enige die echt goed in een bmw interieur past..Hebben ze standaard een sportonderstel van m-techniek? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|