Aanschaf 330d deel 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Martijn
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 10:15 pm    Onderwerp: Aanschaf 330d deel 2 Reageren met citaat

Hallo,In mijn zoektocht naar een 330d touring ben ik een 2001 model tegengekomen, net al het nieuwe facelift model, zwart, chromeline, digitale ac, radio met wisselaar mf stuur, xenon. De auto heeft een bekende historie, aantoonbare kmstand, en is schadevrij. De onderhoudshistorie (rekeningen) is tevens bekend. Ik heb deze al gezien en het viel me op dat de volgende onderdelen (extra werkzaamheden) al zijn vervangen:Brandstofopvoerpomp
Steunlager aandrijfas
Hardy schijf aandrijfas - bak
Schokdempers voor
Remvoering + blokken en schijven achter + handremVerder het reguliere onderhoud. De auto heeft 211000 km gereden. Zijn deze extra werkzaamheden normaal bij deze leeftijd auto en deze kmstand? Ik vind het redelijk vlug. Echter het lijkt er dan dus wel op dat ik bij een 330d met &#60 150000 km deze werkzaamheden nog kan gaan verwachten... Wie rijd er ook 330d en heeft een aanvulling op dit verhaal?Ik kan de auto kopen voor 14000 euro, met een inspectie 2 voor de boeg, remmen voor zowieso compleet aan vervanging toe, verder geen bijzonderheden, ik heb hem op de brug gezien..Groeten Martijn
Terug naar boven

Vakman Ruud
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 11:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het wel gewoon onderhoud voor die km stand en de prijs is niet te gek.
Gezien de hardyschijf en het tussenlager is het een auto met een handbak en is er behoorlijk aan getrokken. Maar dat zegt verder niets behalve dat de speling/kwaliteit van de silentblock van de ophanging en de koppeling nagekeken moeten worden.
Vervanging van de koppeling is ca 800-1000 Euro.
Draagarmen L+R voor ca 500 Euro
En dan nog de remmen 600 oid.
Inspectiebeurt 500
Dus tja: 2500 eraf??????????
Wij hebben nog een zwarte E46 320 M47N 2002 met een bijna nieuwe motor (5000km, heb ik zelf ingebouwd), nieuwe turbo, nieuwe waterpomp staan met nog een paar kleine tekortkomingen zoals de antenne versterker, de achterklep en er moet een nieuwe sleutel bij voor ongeveer dezelfde prijs.
Dus?
Succes.
Ruud
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum