Aanschaf BMW 320d of 330d ??

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Mark
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jul 30, 2009 6:29 pm    Onderwerp: Aanschaf BMW 320d of 330d ?? Reageren met citaat

Beste BMW fans,

Met mijn zoektocht naar een andere auto voel mijn oog op de BMW 330d en 320d, maar zou hier graag iets meer over willen weten.
Ik had reeds van een BMW dealer gehoord dat beide motoren (rond bouwjaar 2002 - 2003) beschikken over een ketting i.p.v. een distributieriem en werd mij verder verteld dat het onderhoud aan beide auto's qua kosten nagenoeg hetzelfde is. Maar is dit wel zo?? Wie heeft hier ervaring mee ??

Ik heb voorheen lang Audi A6 gereden en het enige wat daar kostbaar aan is geweest is het wisselen van de distributieriem + multiriem. Verder viel het allemaal wel mee. Ik hoop dat de onderhoudskosten bij BMW 320d of 330d ook meevallen. Ik heb zelf de voorkeur voor de 330d (met automaat) omdat deze een wat zwaardere 6 cylinder motor heeft. De 2 liter lijkt mij vrij licht voor zo'n auto en met vlotte prestaties of toch niet ??

Wat zijn de verwachte onderhoudswerkzaamheden / kosten bij een van beide type auto's met een km stand van ongeveer 200.000 ?? Komen dan de grote kosten ?? Is de automaat een aanrader / afrader ?? Zijn er verder nog zwakke punten waarmee bij aanschaf rekening gehouden dient te worden ?? Ik hoorde dat er bv. een variabele turbo op zit... klopt dit ??? En zo ja .... wanneer komen hier kosten aan ???

Bij voorbaat hartelijk dank.

Mvrgr. Mark
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Di Aug 04, 2009 7:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

automaat olie laten verversen + nieuwe filter al zegt de dealer niet nodig, wel doen en een 330 verbruikt wat meer. Verdere kosten weet ik niet, ik rijd ook BMW maar heb nog niet veel km.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum