Aantal vragen over een e39 540i

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Jan-Willem vd Hoog
Gast

BerichtGeplaatst: Za Nov 08, 2008 2:35 pm    Onderwerp: Aantal vragen over een e39 540i Reageren met citaat

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een e39 540i uit 1999 te kopen met 220.000km op de teller. De auto is t/m 180.000km bij dezelfde garage in onderhoud geweest en is daarna verkocht aan de 2e eigenaar die helaas niets heeft bijgehouden. De auto rijdt perfect zo ver ik kan beoordelen maar toch wil ik wat meer zekerheid over de zwakke plekken van deze auto. Wat zijn dingen die vaak fout gaan rond deze km stand? Zijn er zaken die ik zelf makkelijk kan controleren? Ik weet van mijn vorige 540i dat de bak een kwetsbaar punt is bij de e39 serie. Als je die bak maar elke 100.000km verschoont en met een nieuw filter uitrust moet het goed gaan maar helaas gebeurt dit haast nooit. Kan ik op de een of andere manier controleren of de bak nog helemaal oke is? Verder hoor je vaak dat de radiator het begeeft ronde de 2 ton. In vergelijk met andere 540's waar ik de afgelopen weken mee heb gereden doet deze het erg aardig. Maar ja .... De vorige apk geeft aan dat er een fuseekogel wat speling heeft. Is dit een vervelend probleem om op te lossen? In het sturen merkte ik er namelijk weinig van.

Alvast dank voor jullie opmerkingen/reacties. Zodra de BMW voor de deur staat zal ik hier weer vaker te vinden zijn.

Ruud jouw input stel ik ook zeer zeker op prijs!!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum