| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
A. van Berkel Gast
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 12:41 pm Onderwerp: Advies BMW dealer |
|
|
| Hallo allemaal,Ik heb al enige tijd last van vochtproblemen in mijn BMW 520i (E60) uit 2003. Indien ik alleen of met meerdere personen in de BMW zit, beslaan de ruiten ook met de airco aan.Advies van de BMW dealer om uit te proberen of het probleem dan verholpen is: je moet je auto een keer anders neerzetten / parkeren. De auto staat bij mij gewoon voor de deur.Wat vinden jullie hiervan?Met vriendelijke groet,A. van Berkel |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Frank
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 2:26 pm Onderwerp: |
|
|
| Lijkt me een onzinverhaal. Heb je niet ergens lekkage? Als ik veel wasem heb en ik heb hem warm gereden dan gooi ik af en toe alle ramen open zodat de vochtige lucht de auto uit gaat. Je kan je ramen ook eens licht insmeren met afwasmiddel. Dit schijnt te helpen tegen condensvorming.Lijkt me niet gebruikelijk dat een e60 zo beslaat. Je ziet dit nl. vaak bij oude auto's. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
edje525da04 Gast
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 2:30 pm Onderwerp: Vocht |
|
|
BMW vriend,
Ik heb ook een bmw E60 model maar ik heb nooit last van aandampen van de ramen. Wanneer hij buiten heeft gestaan en de ramen zijn een beetje aangedampt dan is dat direct weg na het starten van de auto, heb de airco aanstaan en alles op automatisch (wel buitencirculatie), zelfs bij regenweer beslaan de ramen totaal niet ze blijven mooi zuiver.
Toch raar dat jij daar last van hebt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Getsmart2 Gast
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 5:45 pm Onderwerp: |
|
|
Misschien dat die bmw dealer vaak langs weilanden rijdt.
Mogelijk dat hij hier gezien dan met name paarden met de kont naar de regen en wind zijde staan (om beschermd te staan).Mogelijk dat hij dacht .. een BMW heeft vele paardekrachten (pk's) misschien werkt het hier ook wel?bedoelt als grapje natuurlijk......Maar als een BMW afhankelijk is van de manier waarop hij geparkeerd staat kan BMW misschien maar beter koekjes gaan maken. En dit is nauurlijk niet zo BMW MAAKT kwaliteit.Een andere vraag:Heb je wel eens in een E39 gereden?
Is de E60 een "betere" auto ?Ik heb wel eens in een E60 gezeten (in de showroom).
Ik ben van mening dat de E39 degelijker aanvoeld (zeker waneer je de deuren opent en dicht doet).
Ben benieuwd naar jou ervaring.
En mogelijk velen met mij.Groet,Martin. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 6:09 pm Onderwerp: |
|
|
Hoewel offtopic, ik vind de E60 een mooiere auto dan de E39, maar dat interieur...
Ik sprak ooit een Audiverkoper en die vertelde me dat ie destijds vele extra klanten had gekregen die vroeger E39 reden maar die overstapten naar Audi a.g.v. het totaal andere interieur. Mijn inziens veel te strak/koel. Kwestie van smaak natuurlijk.Wat betreft het vochtprobleem, wat die dealer vertelde is een lulverhaal. Vocht ontstaat voornamelijk door lekkages, maar als de lucht toevoer of -afvoer verstopt is kan ik me voorstellen dat je ook dit soort problemen krijgt. Zet de ventilatie eens in de middelste/hoogste stand, komt er dan genoeg lucht uit de ventilatieopeningen? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
A. van Berkel Gast
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 6:50 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Getsmart2,Hartelijk dank voor je reactie, en de andere natuurlijk ook. Je vraag of ik wel eens een E39 heb gereden is ja.
De E39 voelde een stuk beter aan als de E60. Zeker qua wegligging. Ook piepjes, kraakjes en allerlei andere vreemde bij-geluiden in de E60 zijn zeer storend.
Hier had ik bij mijn E39 totaal geen last van. De E39 was een zeer fijne auto. Een kennis van mij heeft een 525i (E39) automaat gekocht, wat een geweldige auto.Met vriendelijke groet,A. van Berkel |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
edje525da Gast
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 7:33 pm Onderwerp: |
|
|
| Bij mijn E60 model hoor je geen kraakjes of piepjes hij is zelfs zeer stil, uw auto is misschien een opgemaakte auto van een ongeval????? vandaar misschien het aandampen van de ramen (slecht gerepareerd) en andere probleempjes. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Getsmart2 Gast
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 9:08 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reaktie,Ik vroeg dit omdat ik de E60 een hele mooie auto vindt.
Mogelijk voor mij de opvolger (over een aantal jaar) van de E39.Er in gereden heb ik nog nooit.Er in gezeten wel (showroom), en toen viel het mij zo op dat een en ander fragiel overkomt (doe de deur maar eens open en dicht) ten opzichte van de E39.
Nu moet ik zeggen dat ik een 530d in 540 uitvoering (leverkleurig dasboard dubbelglas etc etc.) heb met bijna alle opties die er toen te krijgen waren.Het is natuurlijk eigenlijk niet zo vreemd de E60 is (dacht ik) groter en weegt minder. Een en ander komt natuurlijk uit de lengte of uit de breedte (dunner/lichter materiaal).
Als ikhet goed begrijp is het een mooiere, modernere auto maar niet per se een betere/fijnere auto.
Ik hoop dat er nog meer mensen hun E60 rijervaringen met me willen delen.Bedankt,Martin. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
sander 528I e39 1998... Gast
|
Geplaatst: Za Feb 07, 2009 11:45 pm Onderwerp: |
|
|
als de auto met de airco aan nog blijft beslaan dan heb je wel een bak water binnenn denk ik hoor
in min e39 gebeurt het ook wel eens bv met meerdere erin op een regenachtige dag en dan een paar keer in en uit oid
dan beslaan mn ramen ook wel
dan zet ik de airco aan en binnen no time is alles weer schoon
heb je misschien een schuifkanteldak? zijn de gootjes niet verstopt oid |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
A. van Berkel Gast
|
Geplaatst: Zo Feb 08, 2009 10:17 am Onderwerp: |
|
|
| Hallo Sander,In de BMW is geen schuifkanteldak aanwezig. Gisterenavond zaten we met twee personen in de BMW en de ruiten beslaan constant. Ik heb maar een ouderwets sponsje de BMW gelegd. En dit voor een BMW E60. Dit is tot nu toe mijn vierde BMW. Bij mijn vorige BMW's hadden nooit nergens geen last van gehad. De E60 is tot nu toe de slechtste. Ook qua rijden minder als de E39, volgens kenners de beste vijfserie ooit gemaakt.Met vriendelijke groet,A. van Berkel |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Frans
|
Geplaatst: Zo Feb 08, 2009 10:55 am Onderwerp: |
|
|
Even een paar vragen, werkt de airco wel (dus komt er wel koude lucht uit) staat de ventilatie niet op recirculeren, dus wel verse luchtaanvoer, is de waterafvoer- slang van de airco niet verstopt?sander 528I e39 1998 br40034 schreef:
>
> als de auto met de airco aan nog blijft beslaan dan heb je
> wel een bak water binnenn denk ik hoor
> in min e39 gebeurt het ook wel eens bv met meerdere erin op
> een regenachtige dag en dan een paar keer in en uit oid
> dan beslaan mn ramen ook wel
> dan zet ik de airco aan en binnen no time is alles weer schoon
> heb je misschien een schuifkanteldak? zijn de gootjes niet
> verstopt oid |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
A. van Berkel Gast
|
Geplaatst: Zo Feb 08, 2009 10:59 am Onderwerp: |
|
|
| Hallo,Er komt koude lucht uit en de airco staat niet op recirculeren. Dit hebben ze mij allemaal al verteld en uitgelegd bij de BMW dealer. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
sander 528I e39 1998... Gast
|
Geplaatst: Zo Feb 08, 2009 9:01 pm Onderwerp: |
|
|
blijft vreemd hoorzijn misschien de interieurfilters niet in orde oid
gr |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
rob gra Gast
|
Geplaatst: Ma Feb 09, 2009 9:53 pm Onderwerp: |
|
|
heb je auto geen schade gehad die slecht is gerepareerd. . vloer matten vochtig onder in de koffer bak vocht .
of misschien de afwatering in de ruitenwisser bak (onder de voorruit verstopt).ik ken overigens een paar mensen die ook een e 60 rijden en die zijn er zeer tevreden over. niks rammeltjes kraakjes of wat dan ook .
en qua uiterlijk/uitstaling is hij in mijn ogen vele male mooier als de inmiddels zeer gedateerde e39 .maar tja das alleen maar mijn mening
sucses |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud
Geregistreerd op: 29 Aug 2007 Berichten: 1625 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Ma Feb 09, 2009 10:05 pm Onderwerp: |
|
|
Is er koelvloeistof verbruik?
Zo ja, dan zou de kachelradiateur kunnen lekken.
Groeten.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|