| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 3:14 pm Onderwerp: andere voorruit, maar waar? |
|
|
Hallo,Mijn voorruit is gescheurd.
Nu mag ik hem van mijn verzekering niet naar de dealer brengen, maar naar een aangesloten glasservice. Dit kan bij carrglas of autototaalglas. Wat zijn jullie bevindingen met regio Utrecht of Den Bosch? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
klaferry
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 7:00 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo pieterop deze vraag kan ik je ook een antwoord geven,
bij mij is gisteren mijn voorraam vevangen er zat ook een scheur in.
Dit is gedaan door auto ruit direct,dit was geheel gratis en werdt oplocatie gedaan,
was allemaal perfect geregeld werdt s'morgens rond 9 uut netjes gebeld over hoe laat hij er die dag zal zijn.Vondt het allemaal heel netjes gaan,
dus goed geregeld.had er ook een regensensor in zitten maar dit was allemaal
geen probleemgrt ferry |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 7:20 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Ferry,Wat een toeval.Dus die algemene glasservices weten wel waar ze mee bezig zijn?
Ik zal eens kijken bij de verzekering of ik ook bij deze terecht kan. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
engelbert Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 7:43 pm Onderwerp: |
|
|
originele ruit laten plaatsen bij de dealer de ramen van de glasbedrijven zijn dunner had mijn raam ook kapot bij de glasbedrijven heb je geen terugval in noclaim bij originele een trede ik heb voor origineel gekozen aan jullie de keuze
groeten engel |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
sander 528I e39 1998... Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 8:08 pm Onderwerp: |
|
|
meestal mag je wel naar de dealer alleen moet je dan wat bijbetalen voorzover ik weet
ik zou dat doen denk ik |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
330i e90 Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 8:12 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik zou mijn ruit bij een garage laten vervangen heb al 2 keer slechte ervaringen met carglas 1e keer waren de kappen beschadigd van het eruit zagen van de ruit 2e keer lag de ruit los waardoor er water lekkage ontstond.Dat de ruiten van een glasbedrijf dunner zijn is niet waar ze zijn van hetzelfde merk er staat alleen geen merkteken van de auto in. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
engelbert Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 8:21 pm Onderwerp: |
|
|
ik heb de ramen ook niet opgemeten maar dat was wat de verzekering vertelde en de dealer ook inverband met constructie stijfheid
groeten engel |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
330i e90 Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 9:05 pm Onderwerp: |
|
|
| Dat de dealer dat zegt snap ik,maar ik weet zeker dat het niet zo is. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
klaferry
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 9:16 pm Onderwerp: |
|
|
Is inderdaad gewoon het zelfde raam als het orgineel
en ook niet dunner.Bij mij werdt het raam vervangen door Auto Ruit Direct
moet zeggen service was prima.
En werden ook gelijk nieuwe sierlijsten gemonteert
Werdt ook niet zuinig gedaan met de kit waar het raam mee wordt gelijmt
ging een dikke laag op ,weet zeker dat dit prima gedaan is. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
tom68 Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 9:38 pm Onderwerp: |
|
|
Je kunt ook naar een Autoschadebedrijf gaan!!!!
Die regelen dan alles met de verzekering.En inderdaad carglas en dat soort bedrijven willen nog wel eens wat vernielen.
Dus controleer alles goed als je het bij een van deze bedrijven doet.M.v.g tom. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 21, 2009 11:56 pm Onderwerp: |
|
|
| Onlangs heb ik een belronde gedaan voor een offerte van een voorruit E39 met regensensor. Ik begon bij Carglass, kosten ca. € 760, daarna Autotaalglas ca. € 450, bij een autowasbedrijf die samenwerkten met een leverancier kon het voor ca. € 350 en als laatste een adresje gevonden die het voor € 220 deed, all-in. Goed om te weten is dat al die al die ruiten van dezelfde lopende band komen zoals klaferry hierboven al opmerkte. Nu weten jullie dus waar Carglass het geld vandaan haalt om zo ont-zet-tend veel reclame te maken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
tom68 Gast
|
Geplaatst: Do Jan 22, 2009 8:34 am Onderwerp: |
|
|
Wat ht kost is toch niet zo belangerijk!!!!
Word vergoed door je verzekering,of je moet het zelf betalen dan wel.
Maar er zijn wel meerdere merken imitatie ruiten hoor.
Vevang er zelf ook regelmatig.
En die 220 is wel erg goedkoop,zeker als je ook nog kijk hoeveel arbijd je nodig hebt om het goed te doen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Do Jan 22, 2009 1:48 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik heb alleen WA-verzekering, de toeslag is duurder dan die voorruit dus een jaartje WA-extra gaat me ook niet helpen. Ik had uit meerdere bronnen begrepen dat die voorruiten allemaal hetzelfde zijn, alleen sommige krijgen een BMW logo en die zijn dan duurder. Maargoed die 'bronnen' kunnen er langs zitten. Overigens vond ik € 220 ook een mooie prijs, zal wel zonder rekening zijn vermoed ik zo. Ik ga tegen de zomer de ruit pas vervangen, de barsten zitten nu nog uit het zicht. Groeten Rob |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Do Jan 22, 2009 4:55 pm Onderwerp: |
|
|
| Het is opgelost.Ik kan naar mijn vaste schadehersteller voor de ruit. Die hebben een overeenkomst met mijn verzekeraar. Weet ik in ieder geval dat het goed gebeurd, want die jongens houden van hun vak.Bedankt voor alle adviezen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|