antivries/koelvloeistof

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

groen jc
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jan 24, 2009 10:14 pm    Onderwerp: antivries/koelvloeistof Reageren met citaat

Sander het is nog veel erger de antivries van tegen woordig daar is het zelfs noodzakelijk dat je leidingwater neemt.Juist hierdoor ontstaat de bescherming van antikalk/ corrosie door de toevoegingen(zie link)
Vanmiddag vond ik het product van BP en andere, dus de tijd van het stee vaste
koelvloeistof gebruik gaat duidelijk afnemen,wat je ook regelmatig tegen komt is dat de nieuwe antivries middelen zich laten mengen met andere koelvloeistoffen behalve de roze kleurige vloeistof.Al met al door jullie reactie's weer eens dieper in de stof gedoken en weer wat kennis vergaart,dank.
Verder had ik de gedachte dat de antivries gekocht bij en het merk van BMW
toch wel vertrouwd en zonder vragen gebruikt kunnen worden.Joop Groenamtulld001.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/9de8b93a0327c3eb80256d0a003f0af7/760fee6820803bad8025692a004957f9?OpenDocument
Terug naar boven

tom68
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2009 1:20 am    Onderwerp: Reageren met citaat

uhuh weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt,maar de meeste autofabrikanten gebruiken koelvloeistof!!!!
Werk zelf in een autoschadebedrijf waar we altijd orginele vloeistof mee bestellen als we een koelsysteem moeten vullen.
En die kleuren zijn gewoon toevoegingen die de autofabrikanten gebruikte om het verschil te maken.
weet wel dat ford orgineel antivries gebruikt,maar veder is bijna alles koelvloeistof.
Dus snap dit verhaal niet helemaal!!!!!Maar wat ik al eens gezegd had ik zou me houden aan wat de fabrikant voorschrijft,kosten zulleen elkaar niet zo veel ontlopen.M.v.g. tom
Terug naar boven

sander 528I e39 1998...
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2009 3:44 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

eeh joop ik denk dat het nog even door moet lezen hoor
wat je in de link vind is dat gezegd word dat het verdund moet worden met minimaal 25 tot maximaal 50 % leidingwater om een optimale ...bla bla etc
hierin staat niet dat het leiding water MOET . zijn igg koelvloeistof is prima
antivries met leidingwater toegestaan en met ged water is beter
(feitelijk is koelvloeistof hetzelfde maar dan in de fabriek gemengd)
succ6
Terug naar boven

BMWMaX
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2009 4:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

En wat gooit de dealer erin........... juist kolevloeistof. Moe wordt je van mensen die hoe dan ook hun gelijk willen halen.Kortom, doe waarvan je zelf denkt dat goed is.
Terug naar boven

sander 528I e39 1998...
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jan 25, 2009 8:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dus samenvattend max de dealer heeft altijd gelijk ???idd het laatste maar als je zelf twijfelt vraag het dan gerust hoor
Terug naar boven

Lex E39 523i
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jan 26, 2009 1:58 am    Onderwerp: Reageren met citaat

BMWMaX, ik snap wat je bedoelt en moet je gelijk geven.Groeten Alexander
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum