| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Benny Gast
|
Geplaatst: Di Jan 27, 2009 11:36 am Onderwerp: Auto houdt in na rijden door diepe plas |
|
|
Afgelopen vrijdag reed ik met m'n domme hoofd te hard door een te diepe plas, water spatte hoog op boven de wielkasten uit etc. Ik reed er voornamelijk met mijn rechter voorwiel doorheen.
Eigenlijk direct daarna begon mijn auto raar te doen, bij optrekken uit lage toeren begon hij in te houden om dan ineens weer goed te rijden. Vervolgens schakel je naar de volgende versnelling, en weer hetzelfde; in de lage toeren houdt de motor in, ineens gaat ie weer. Het zijn echt de toeren die inzakken, dus ik trap het gas in, maar de toeren blijven laag totdat ze ineens weer stijgen naar normaal niveau.
Het probleem deed zich vooral voor in z'n 1, 2 en 3.
Nu deed het probleem zich voornamelijk die avond voor, dwz: de hele avond dat ik voornamelijk in de stad rond reed. Ik heb na een kwartier even onder de motorkap gekeken en alles leek droog, ook het luchtfilter was niet nat. Wel kon ik zien dat er overal water was geweest omdat overal opgedroogde druppels te zien waren.
Niets aan de hand zou je zeggen, droogt wel weer op. Nu wil het feit dat wanneer ik nu 's morgens weg rijd, ik er nog steeds last van heb. De parkeerplaats af gaat goed, maar dan begint het. Wanneer de motor op temperatuur is, heb ik er geen last meer van.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Iemand tips? Toch ergens vocht dat zich op heeft gehoopt? Misschien de bobine of computer?
Het betreft een BMW E36 316i compact uit 1995.
Ik hoor graag iets.
Groet, Benny |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Di Jan 27, 2009 1:19 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik heb hier wel eens vernomen dat bij de E36 het voorkomt dat er in de bak waar de computer zich bevindt water ophoopt als gevolg van een verstopte afvoer, misschien daar eens kijken? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rienk 325i E36 Gast
|
Geplaatst: Di Jan 27, 2009 1:19 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo, Ik heb ook een keer zo'n geintje gehad. Bij mij was de computer nat geworden. Schijnt een kwaaltje te zijn van de e36. Dus ik zou zeggen kijk even of het compartiment nat/vochtig is. Zo ja, bij mij hielp het om de Computer uitelkaar te trekken laten opdrogen en weer even schoonmaken met contactspray.
De com zit achter een rubberachtige plaat aan de rechterkant van de auto in het schutbord.Succes.Rienk. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Benny Gast
|
Geplaatst: Di Jan 27, 2009 1:24 pm Onderwerp: |
|
|
Als je met de rechterkant de bijrijderskant bedoelt ga ik straks eens even zoeken. Al moet ik wel zeggen dat ik niet direct weet welke rubberachtige plaat je bedoelt.
Tnx voor de tip in ieder geval, ook voor Rob. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rienk 325i E36 Gast
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
bmw rijder Gast
|
Geplaatst: Do Jan 29, 2009 12:39 am Onderwerp: |
|
|
| Denk zelf eerder dat de beschermplaat niet onder de auto zit,en dat de dynamo water heeft gevat..Verlichting word dan minder en motor doet ook raar..Computer word alleen nat als je waterafvoerpijpjes dicht geslipe zijn en het water niet weg kan..Merk je dan heel snel als je een paar keer de linker bocht hebt genomen..De E36 heeft 2 van deze zwarte afvoerpijpjes en deze bevinden zich achter de motor.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Benny Gast
|
Geplaatst: Do Jan 29, 2009 11:14 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb inmiddels even tijd gehad om de kap open te maken, mijn accu is geplaatst voor de afdekkappen die toegang geven tot de computer dus het is iets meer werk om daar bij te komen. As weekend ga ik daar eens even wat tijd aan besteden.
Nu wil het feit dat het probleem zich inmiddels heeft verplaatst. Gisterenochtend, gewoon goed starten, gewoon naar de snelweg gereden etc. helemaal niks aan de hand. Gister aan het einde van de dag, hetzelfde, compleet probleemloos zoals het hoort. Toen bij thuiskomst de auto neergezet en ongeveer een uur later weer gestart, en het begon weer. Starten op zich gaat goed, dan is er een stationairloop die veel te laag is, bij het wegrijden stijgt het toerental zelfs met volgas geven bijna niet, ineens stijgt het als een gek (immers pedaal vol ingetrapt) en vervolgens weer helemaal nergens meer last van. Vervolgens na een kort ritje weer neergezet en na een half uur weer gestart, zelfde verhaal, te laag stationair en toerental niet omhoog te krijgen bijna, eenmaal weer onderweg weer niets aan de hand.
Een paar uur later weer geprobeerd, de motor was nu helemaal afgekoeld, en weer helemaal niks aan de hand. Vanmorgen naar m'n werk gereden weer niks aan de hand.
Is het een idee om as zaterdag even met een fohn op de verschillende onderdelen wat warmte te blazen? Ik ga in ieder geval de computer even blootleggen en indien nodig even schoonmaken met wat contactspray of WD40.
Nog steeds zijn suggesties welkom.
Groet, Benny |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Benny Gast
|
Geplaatst: Vr Jan 30, 2009 10:12 am Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen idee of die beschermplaat er wel of niet onder zit, er is nooit iets aan veranderd sinds ik de auto in bezit heb (zo'n 4 jaar). Wel kan ik als ik de motorkap open doe en naar beneden kijk gewoon de straat zien om de motor heen natuurlijk.
Overigens heb ik er gister weer even op gelet of de verlichting minder wordt, en dat is inderdaad zo op het moment dat de motor slecht loopt zeg maar. Je ziet dan duidelijk dat de verlichting varieert in sterkte.
Is de dynamo dan echt stuk en zal deze vervangen moeten worden? Of is droog fohnen en inspuiten met WD40 iets? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|