Banden gewisseld (525i, bj 2005), auto stuurt zwaarder

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

DENO
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jan 27, 2009 12:48 pm    Onderwerp: Banden gewisseld (525i, bj 2005), auto stuurt zwaarder Reageren met citaat

Hallo,ik ben van 16 inch naar 17 inch gegaan en heb het gevoel dat de auto wat zwaarder stuurt. Moet best wel wat kracht zetten wat het rijcomfort niet ten goede komt. Bandenspanning lijkt mij in orde, voor 2,0 bar en achter 2,3 bar. Is dit normaal bij 17 inch?Alvast dank
Terug naar boven

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jan 27, 2009 1:16 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bredere banden sturen zwaarder, de grootte van de velg (inchmaat) heeft daarop geen invloed. Ik zou de druk 20% hoger zetten als ik jou was, dan stuurt ie ook lichter.Groeten Rob
Terug naar boven

tom68
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jan 27, 2009 10:56 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Zit gewoon te weinig lucht in!!!
Probeer het maar eems met 2,5bar rondom.M.v.g.tom.
Terug naar boven

demo1985
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 6:09 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

met 17ich banden moet je zorgen dat je spanning in de banden altijd goed is anderes is je band zo kapot ik doe alijt tussen 2,6 en de 2,8
Terug naar boven

sander 528I e39 1998...
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 6:54 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

pas op te veel druk geeft verkeerde slijtagestandaarddruk is zo,n beetje rond 2.2 bar vind ik
Terug naar boven

IQM 320D Touring EXE...
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 9:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Met mijn 16 inch zomerbanden rij ik bijna altijd op de max. aanbevolen spanning. Dat is zo'n 2,4 bar. (Winterbanden meestal zo'n 2,6 bar)Met een setje Continental Premium Contact heb ik zo 128.000km gedaan. inclusief 2 winterbanden wissels. Niet echt verkeerd omdat ik niet wist hoe lang de banden er al onder lagen. Nu ben ik met een setje Michelin Pilot Premacy ook al weer 60.000km onderweg en daar zit nog minstens 6 mm profiel op. Omdat het naar mijn idee echt scheelt hou ik de spanning goed in de gaten.
Terug naar boven

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 28, 2009 10:15 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn ervaring is ook dat de standaard aanbevolen druk in de praktijk te laag is, ik rij al geruime tijd met 2,4 - 2,6 bar maar ook bij deze auto slijten de banden aan de buitenzijden harder dan in het midden van het loopvlak. Er zullen wel andere overwegingen meespelen bij het vaststellen van de advieswaarde zoals comfort, maar voor mij tellen levensduur en rolweerstand zwaarder, zeker op 16 inch wat een redelijk comfortabele velg is en je een wat hardere band makkelijk kunt verdragen.
Overigens zit ik in de fase (40+) dat ik comfort belangrijker vindt dan looks, maar als ik een iets verlaagd exemplaar voorbij zie komen met mooie 18 inch en brede banden begin ik toch altijd weer even te twijfelen.
Terug naar boven

sander 528I e39 1998...
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jan 29, 2009 8:43 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik meldde dit even omdat ik net gemerkt heb dat mijn 18inch zomerbanden wat meer slijtage hebben in het midden dan verwacht volgens mn banden mannetje iets teveel druk erin gehad nl 2.7
2/10e minder en het zou beter moeten gaan beloofde hij meweet wel dat je met dit soort banden en velgen geen enorme kmstanden haalt
t slijt nu eenmaal iets sneller
maar ligt op de weg alsof op rails
en dat is ook leuk
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum