BMW 525 TDS Touring Aut

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Stefan
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 4:08 pm    Onderwerp: BMW 525 TDS Touring Aut Reageren met citaat

Geachte mede BMW-rijders,Graag jullie reactie c.q. mening op mijn 'probleem'. Ik ben eventueel van plan een BMW Touring Diesel aan te schaffen. Echter zie ik tot mijn verbazing veel 525 TDS aangeboden worden t.o.v. bijvoorbeeld overige diesels van BMW en benzine motoren. Gezien de lezers-testen krijg ik niet de indruk dat mensen ontevreden zijn over de prestaties: zie ik evenwel wat over het hoofd op technisch gebied?Vr.grStefan
Terug naar boven

Huizerd
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 8:03 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb al 7 jaar een 525TDS uit 1993. Gekocht met 200000 op de teller, inmiddels staat er 420000 op. Heerlijke reisauto met weinig problemen. Altijd netjes op tijd nieuwe olie erin gegooid en met een gemiddeld verbruik van 1 op 15 op de langere termijn kan je iets zeggen over de kwaliteit van het spul.
Ik ben nu wèl toe aan wat onderhoudswerkzaamheden aan de onderkant van de auto. Hier en daar een rubbertje en een stangetje maarja, dat mag ook wel een keer na zoveel kilometers.Blok is nooit open geweest en er zit nog steeds dezelfde bak aan. (Handbak, dat dan weer wel.)
Airco heeft één manco: de condensor wil, bij de E34, nog wel eens geraakt worden door een steen.Verder: Fijne bak, motor had iets stiller gemogen maar als je houdt van móói motorgeluid, dan is het zeker een aanrader.
Terug naar boven

Stefan
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 4:02 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je bericht ...
Terug naar boven

Mat
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 8:25 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Stefan,Heb zelf een E39 525TDS gehad en met zeer veel plezier mag ik wel zeggen. De motor geeft power genoeg en zeker in combinatie met een 5-serie een zeer goede mix.
Verder is het normaal dat de ontwikkelingen doorgaan. Nadat BMW enige jaren geleden met z'n common-rail diesellijn begon (denk aan z', opvolger de 530d) heeft dat ook weer een schare liefhebbers opgeleverd, mede omdat het vermogen alsmaar omhoog ging.
Door aanschaf van een modernere diesel door BMW-rijders komen er nu steeds meer 525TDS én los (en heb je dus meer keus)mvgr Mat
Terug naar boven

Martijn
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 10:14 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Sterk blok, niets mis mee, echter als het budget het toelaat, de nieuwere common-rail motoren hebben meer vermogen met een lager brandstofverbruik. Zoek er in ieder geval een met een volledig bekende historie, de 525 tds die je zoekt is wellicht zo'n 7 tot 10 jaar uit met gemiddeld 25 - 30d km per jaar. Een veel lager kmstand van 250000 tot 300000 geeft dan ook zowieso al bedenkingen. Een bmw met bekende en goede onderhoudshistorie en een hoge kmstand is geen probleem. Controleer even of de automaat al eens gereviseerd is, de bakken gaan vaak na +/- 250000 stuk. Succes!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum