| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Bittenbak Gast
|
Geplaatst: Vr Apr 11, 2008 9:09 pm Onderwerp: Computer updaten na zelf monteren trekhaak en bekabeling |
|
|
Ben opzoek naar raad voor het zelf monteren van een trekhaak op mijn 530D sedan uit 2004. Het monteren van de trekhaak is geen probleem heb hiervoor al van twee merken de handleiding gezien. Het elektrische gedeelte heb ik nog geen handleiding gezien maar volgens zeggen, als je de juiste koopt, ook geen probleem. Maar nu komt het, als je alles gemonteerd hebt, dan moet volgens navragen, de computer opnieuw geprogrameerd worden. Nu begrijp ik wel dat je hier afhankelijk bent van de BMW dealer maar dat dit €225,00 euro moet kosten is toch wel even schrikken, maar ja even zitten en uitrazen helpt. Maar als je hierbij nog de uitleg krijgt dat als deze upgrade niet goed verloopt er ook verschillende delen van de elektronica moeten worden vervangen omdat deze niet compatable zijn met de software en dat de onkosten hiervoor nog eens €2000,00 extra gaat kosten dan doet de stoel en uitrazen ook niet veel meer. Is er iemand die hier uitleg over kan geven en/of een andere oplossing voor heeft om de computer te programeren, Is dit zelf te doen en is hier betaalbare apparatuur voor.
Ben zeer benieuwd of op het forum mensen zijn die hiermee ervaring hebben en dit willen delen.
p.s. prijzen zijn excl. btw |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Vr Apr 11, 2008 9:49 pm Onderwerp: trekhaak |
|
|
| Ik heb vorig jaar een E60 model gekocht en heb een trekhaak laten plaatsen bij aankoop (geen dealer) volledig afneembaar en de stekkerdoos kun je wegdraaien en dan zie niets meer van een eventuele trekhaak niet orgineel van bmw, koste een dikke 500 euro en alles OK. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|