| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Patrick Gast
|
Geplaatst: Wo Nov 14, 2007 10:22 pm Onderwerp: Defecte ventilator van de verwaring E39 520 d /2002 |
|
|
Hallo,
Verwarmingsaanjager heeft een tijd pulserend gewerkt, nu doet hij totaal niets meer. Zekering in koffer (bij batterij) is ok
Wie weet raad ?
Patrick |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Do Nov 15, 2007 2:53 pm Onderwerp: Re: Defecte ventilator van de verwaring E39 520 d /2002 |
|
|
| Patrick schreef: |
Hallo,
Verwarmingsaanjager heeft een tijd pulserend gewerkt, nu doet hij totaal niets meer. Zekering in koffer (bij batterij) is ok
Wie weet raad ?
Patrick |
Een bijna standaard storing van deze BMW's is dat de voorschakelweerstand van de aanjager kapot gaat, dit resulteert vaak in het leeg raken van de accu. Dit zogenaamd 'egeltje' zit ergens linksachter het handschoenenkastje (heb 'm zelf nooit vervangen want dat was al gebeurd door de vorige eigenaar van mijn 530D) en kost iets van 60,- en als je het laat doen door de dealer ruim 100,-. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Wout Gast
|
Geplaatst: Do Nov 27, 2008 10:51 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Patrick,
Heb zelf ook een E39, uit 2001.
Volgens mij heb ik het zelfde probleem, de ventilatie gaat automatisch in hogere stand, zelfs na het uischakelen/terug draaien van de ventilaitie knop. Gister blijf de ventilatie zelf door draaien na het verwijderen van de sleutel uit het constact slot.
Had jij de zelfde verschijnselen?
Is het bij jou opgelost na het vervangen van de verwarmingsaanjager?
Heb je zelf gedaan enzo ja, is het makkelijk zelf te doen? Hoe ziet zo iets eruit?
Groet Wout |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Ado Gast
|
Geplaatst: Vr Nov 28, 2008 12:19 am Onderwerp: ventilatoor problemen--zogoed als zeker egeltje is oorzaak.. |
|
|
Hallo,ik heb drie maanden geleden die egeltje zelf laten vervangen omdat bij mij was dezelfde probleem,lege accu.....
De egeltje kost 68 euro bij dealer zelf en zie als een blok 3x5 cm met 12 of 13 pinnen van 5cm lang..(de vorige model is met ongever 30 geweest maar is vervangen door nieuwe model wegens te veel problemen...)
Voor te vervangen is zeker niet moeilijk en die bevind zich onder de handschoenen kastje links aan de midden console,er moet eerst een smalle lijstje verwijdert komen en dan zie jij hem binnen console staan,el fischke ontkoppelen en eruithallen,wel effe moet rond draaien om eruit te krijgen maar geen moeilijke zaak ,hoor...
Wel een raad, zeker zo snel mogelijk doen anders zit jij op een dag zonder stroom in jou accu(vooral omdat nu lage temperatuur is....) dus niet kunnen starten....
Mvg Ado |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Mc Gast
|
Geplaatst: Wo Nov 09, 2011 10:33 pm Onderwerp: Re: Defecte ventilator van de verwaring E39 520 d /2002 |
|
|
| Patrick schreef: |
Hallo,
Wie weet raad ?
Patrick |
Ik heb na vaak lege accu gehad tel hebben , egeltje vervangen maar nu af en toe geen ventilator meer en ook standkachel heeft geen zin meer. Maar waarschijnlijk zullen het de koolborsteltjes wel zijn na 4 ton
maar dat is volgens mij wel een enorme klus |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|