| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Aad A
Geregistreerd op: 15 Jul 2007 Berichten: 3 Woonplaats: Wuustwezel (Belgie)
|
Geplaatst: Zo Jan 13, 2008 8:33 pm Onderwerp: E34 Touring 525tds aangeschaft |
|
|
Heb vanmiddag een andere auto gekocht.
Het betreft een E34Touring 525tds,handgeschakeld,stoffen interieur en ik denk als extra alleen dubbel schuifdak.bj 1994.
Auto rijdt ,remt en schakelt goed.
Bij doortrekken in versnelling bijna geen rookontwikkeling,volgens verkoper is km stand van 155000km de originele(voor wat het waard is).
Auto is ingevooerd vanuit Duitsland door vorige eigenaar.
Deze heeft auto 3 jaar in zijn bezit gehad en lten onderhouden bij universele garageketen.
Nu wil ik zover als het voor mij mogelijk is aan deze auto zelf het onderhoud gaan uitvoeren,heb dit ook altijd bij mijn Volvo's uit de 240/740serie gedaan.
Nu de volgende vragen:
Is er buiten een vraagbaak nog info over onderhoud aan deze auto's te verkrijgen?
Is er voor bv vervangen distributie nog speciaal gereedschap nodig.
Wat is de vervangingstermijn voor distributie met eventuele bijkomende onderdelen zoals spanrollen ed.
Alle info wordt zeer gewaardeerd.
Als auto in bezit is zal ik proberen foto's te plaatsen.
met vriendelijke groet,
Aad _________________ Na 25 jaar Volvo onze eerste BMW |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
525 tds touring

|
Geplaatst: Do Jan 17, 2008 9:19 pm Onderwerp: BMW E34 TDS Touring |
|
|
Hallo.
Ook ik bezit een E34 TDS Touring en heb deze vorig jaar zelf vanuit Duitsland (Bremen) naar Nederland gehaald.
Wat betreft de distubutie, (je merkt het niet) deze wordt aangedreven door een ketting.
Wat beftreft het onderhoud doe ik ook het meeste zelf.
Hieronder vallen ook de reparaties die ik zelf bij machte ben te doen ook.
Veel informatie haal ik uit het boek " So wirds es gemacht" (Duitstalig) en uiterraard via het internet.
Ik ben de duitse taal dan ook goed machtig (ben getrouwd met een duitse).
De verdere reparaties laat ik uitvoeren door een garage die zich heeft gespecialliseerd op BMW en dan met name de grotere type's van een aantal jaren geleden.
Deze is bij lange na niet zo duur als de werkplaats van een officiele BMW-dealer.
Verder wil ik nog kwijt dat ik sedert ik mijn rijbewijs heb alleen BMW's bezit.
Mijn vader overgens heeft tien jaar lang in een Volvo 740 GL Estate op gas gereden (verkocht met 580.000 op de teller , dit overgens zonder noemenswaardige reparaties).
Wil je nog wat weten?
Vragen staat vrij.
Mvg.Gert. _________________ Zwarte BMW E34 525 TDS Executive Touring Automaat 1996 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Aad A
|
Geplaatst: Za Jan 19, 2008 5:56 pm Onderwerp: |
|
|
Dacht begrepen te hebben dat 525tds motor uitgerust was met een distributieriem.
Heb net nog even in autojaarboeken gekeken en daar staat bij motorspecs aandrijving nokkenas door riem.
Heb de auto sinds gisteren in mijn bezit en kan nog weinig zeggen verder.
Vanochtend vroeg terugkomend vanuit nachtdienst vond ik het weggedrag een beetje zoekerig maar er stond dan ook behoorlijk veel wind.
Als auto is goed schoon en gepoetst is volgen er wel foto's. _________________ Na 25 jaar Volvo onze eerste BMW |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
525 tds touring

|
Geplaatst: Za Jan 19, 2008 10:16 pm Onderwerp: |
|
|
Kijk even op www.realoem.com en voer het laatste gedeelte van het chassisnummer (vin-nummer / b.v. gh66693) in , en de onderdelen van jouw auto worden gedetaileerd aangegeven (engels-lig).
Ik zal ook proberen enkele foto's te plaatsen.
Mvg. Gert. _________________ Zwarte BMW E34 525 TDS Executive Touring Automaat 1996 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Aad A
|
Geplaatst: Wo Jan 23, 2008 6:57 pm Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip heb al een paar keer zitten kijken.
Heb inmiddels eerste tank leeg gereden en moet zeggen valt niet tegen.
Auto rijdt erg prettig en het comfort is ook naar tevredenheid.
Dingen welke als eerste gedaan moeten is olieverversen met vervangen filters,nakijken wat opmerking op keuringsrapport voor consequenties heeft.
Auto is goedgekeurd voor verkoop met de vermelding om kogelgewrichten in de gaten te houden en roest aan uitlaat,geen perforaties.
Dan een nieuwe rubberrand onderkant linker voorportier en op zoek naar bestuurdersstoel met gave bekleding.
Als auto een blijver is ga ik op zoek naar een leren interieur en houtinleg.
groeten Aad _________________ Na 25 jaar Volvo onze eerste BMW |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
525 tds touring

|
Geplaatst: Do Jan 24, 2008 8:25 am Onderwerp: |
|
|
[img] _________________ Zwarte BMW E34 525 TDS Executive Touring Automaat 1996 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
525 tds touring

|
Geplaatst: Do Jan 24, 2008 6:22 pm Onderwerp: Foto van mijn 525 TDS |
|
|
Hierboven dus een foto van mijn TDS Executive-uitvoering.
Hij is geplaatst door mijn vrouw , ze is afkomstig uit Duitsland (voormalige DDR).
Zoals je ziet is het een zelfde auto (Cosmos-schwartz).
Met als extra's: 16"inch BMW 7-serie lichtmetalen wielen.+
Boordcomputer IV (uitgebreide uitvoering).+
Automatische versnellingsbak.
Elektrische raambediening voor.
12-voudige C.D.-wisselaar.+
Xenonlicht.+
Mistlampen.+
Afneembare trekhaak.+
Dubbel schuifdak.
Airbag voor passagier.
Bagagenet.
Airconditining.
Parkeerhulp.
Stoelverwarming.
Skiluik.
Plinten in deuren en dashboard / Pianolak.
Wat met een + is gekenmerkt is door mij zelf aan-/ingebouwd.
Verder 50 modelauto's BMW in de grote 1:18 en enkele honderden BMW-folders.
Ik zal kijken of ik nog enkele foto's kan zetten, maar eerst moet ik mij dat uit laten leggen door mijn vrouw.
Mvg. Gert.
[/img] _________________ Zwarte BMW E34 525 TDS Executive Touring Automaat 1996 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Wo Jan 30, 2008 12:34 am Onderwerp: Onderhoud |
|
|
Onderdelen vind je op de TIS DVD's (zoals online ook te zien op bmwfans.info en www.realoem.com), reparatiehandleidingen op de ETK DVD's en electrische schema's op de WDS DVD's van alle BMW's. Sommige posters op andere BMW fora verkopen deze DVD's maar je kunt ze ook vinden op de diverse P2P en torrent sites.
Succes,
Groeten Rob |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
patrisio Gast
|
Geplaatst: Do Mrt 27, 2008 3:18 am Onderwerp: |
|
|
de 525 tds is uitgevoerd met een ketting welke de nokkenas krukas en brandstofpomp aandrijft.
de rest (dynamo, waterpomp, e.d) wordt aangedreven met een multiriem.
Patrisio
525tds |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Apae Gast
|
Geplaatst: Di Apr 29, 2008 9:57 am Onderwerp: |
|
|
De ultieme werkplaatshandleiding voor de BMW heet Bently. Een dik boekwerk, verkrijgbaar via o.a. bol.com. De versie voor de E34 kost zo'n 80 euro.
De TIS is een goedkoper alternatief, maar is toch als je echt zelf gaat sleutelen behoorlijk beperkt. Zeg maar zoals VADIS versus de groene boeken bij VOlvo (ben zelf ook 700/900 rijder). |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|