| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
CI Gast
|
Geplaatst: Do Mei 24, 2007 1:24 am Onderwerp: E46 coupe versterker & (RUUD) onderhoudsbeurt |
|
|
Betreft e46 318 coupe 2000.met G3 gas installatieIk heb een versterker van Caliber 2 kanaals met high input ingang .
Hoe kan ik deze op de onrginele bmw bussines radio speler aansluiten??
heeft iemand hier ervaring mee? en krijgt de versterker dan ook gelijk stroom via de radio of moet deze rechtstreeks op de accu? en zoja , via welke gaatje (bestuurderskant of passagiers kant zoals e36 coupe?DIT KLINKT STOM maar ik vraag het maar!!! Aangezien het maar 2 kanaals , mag je dan beide voorspeakers op de linkeruitgang aansluiten en 2 achterspeakers op de rechte uitgang aansluiten.zodat alle 4 speakers worden versterkt. (verstellen voor achter links en rechts doe ik nooit, staat altijd in midden) gaat met dit idee kortsluiting en verbrandingen veroorzaken?BETREFT ONDERHOUDSBEURT:Wat er vervangen bij kmstand 160000
Wat kost het bij de dealer en wat kost bij jou RUUD, ik meen dat jij ook een garage hebt die onderhoud doet.BEDANKT VOOR DE INFO ALLEMAAL |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Bimmer E46 Gast
|
Geplaatst: Do Mei 24, 2007 8:57 am Onderwerp: |
|
|
Voor het aanlsluiten van een versterker op een originele radio heb je een High power speaker-line adaptor nodig. Dit aparaatje sluit je aan tussen je speakerdraad en de versterker. Dit apparaatje zet je signaal om, zodat je versterker dit kan 'lezen'. Dit is maar 1 van de weinige oplossingen, want een originele radio heeft geen Aux aansluiting. Die creeer je nu dus met dit ding. 1 zo'n adaptor is goed voor 2 kanalen. Stroom, massa en wisselstroom moet je apart aansluiten om je versterker te laten werken.Niet verstandig om al je speakers aan te sluiten op je 2 kanaals versterker. Je kan dus alleen of je voorspeakers, of je achterspeakers, of je subwoofer hier op aansluiten. niet allemaal dus, want dan kun je beter een 4 kanaals versterker kopen.Hier heb je zo'n High power speaker-line adaptor:
www.caliber.nl/product_info.php?products_id=208 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Piedro Gast
|
Geplaatst: Do Mei 24, 2007 5:14 pm Onderwerp: |
|
|
| Als je beide voor speakers op het linkse kanaal zou aansluiten zul je stereo effect missen en zal het dus minder mooi klinken. Het aansluiten van bijvoorbeeld links voor en links achter op het linkse kanaal zou kunnen als je ze parallel schakelt, dit echter alleen je speakers allebei 4 ohm zijn en als de versterker 2 ohm stabiel is. Zo op hun site te zien zijn de meeste versterkers van hun dat wel maar check dat even.succes |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Michiel5401
|
Geplaatst: Do Jun 28, 2007 12:30 am Onderwerp: |
|
|
Hier zijn ook kant en klare speciale adapter/kabelsets voor. die een speciale uitgang voor de versterker creeren. Deze klik je er zo tussen, en er hoeft niets doorgeknipt te worden
Ik kan je NIET aanraden de draden voor de versterker door te knippen. Ook niet fijn voor een eventuele volgende eigenaar.
Mail me ff als je info wilt over een adapterkabel. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|