e60 530d 2004 aantal problemen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Yusi
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jul 02, 2009 2:31 am    Onderwerp: e60 530d 2004 aantal problemen Reageren met citaat

Ik heb sinds enkele dagen een 530d (automaat) uit 2004 met 170.000 km erop. Prachtige wagen om ermee te rijden. Ik heb de historie opgevraagd bij de dealer waarhij in onderhoud is geweest. De auto heeft al zijn periodieke onderhoudsbeurten gehad. De dealer meldde verder dat er geen bijzonderheden waren, behalve dat de turbo 1500 km terug is vervangen.

De auto rijdt lekker en soepel en de turbo doet het naar behoren, echter ik kamp met de volgende kleine problemen:

- Het is me 1 keer voorgekomen dat ik op een gegeven moment bij het optrekken geen kracht meer had. Het leek alsof er een zware aanhanger achter de auto zat, waardoor de auto moeilijk op gang kwam. Ik moest best flink het gaspedaal intrappen vergeleken met normaal. Vervolgens pakt hij in eenkeer kracht en kwam de turbo in actie. Dit heeft hij enkele kilometers gedaan, vervolgens was alles weer normaal zoals het was.

Op dezelfde dag enkele tientallen kilomters later na dit probleem, kreeg ik te maken met het volgende. Bij het constant rijden van 80 km/h kon ik de auto voelen hikken. Hij bleef gewoon constant rijden maar hikte om de paar seconden. Dit heeft hij een tijdje gedaan, waarna alles weer normaal was.

- Als ik boven de 110 km/h rijdt, komt er van de linkerkant van de bestuurderskant onder in het hoek bij het voorraam (of daarbij in de buurt) een windgeluid. Deze geluid is alleen aan deze kant te horen en niet aan de andere kant. Naarmate ik harder rijd, neemt de windgeluid ook toe. Ik heb gekeken of er lucht naar binnen komt, maar ik kon niks voelen. Ik heb een keer geprobeerd om de rubbers bij het raam stevig dicht te plakken en vervolgens te gaan rijden, maar helaas zonder resultaat.

- Als ik de auto stationar laat draaien en ik geef een heel klein beetje gas, hoor ik een vreemd geluid, een soort ''geknor'' uit de onderkant van de auto komen. Zou er misschien iets los zitten, waardoor er door de trillingen geluid wordt gemaakt? Of is het iets anders?

Enige ideeeen of tips over bovenstaande problemen? Ik hoor graag jullie reacties.

Mvg Peter.
Terug naar boven

Andries
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 6:56 pm    Onderwerp: e60 2004 enkele problemen Reageren met citaat

Hoi, ik heb ook een BMW 530D van dat bouwjaar gehad en de problemen mbt het hikken komen me vaag bekend voor. Bij mij bleef ik uiteindelijk langs de snelweg staan...... blijkt dat de brandstoftank eigenlijk uit 2 delen bestaat en er een pomp is gemonteerd die beide tanks op nivo houdt c.q. overpompt. Dus terwijl ik zeker wist voldoende brandstof te hebben liet hij me toch staan omdat de pomp niet meer werkte en in het aanzuigende deel voor de verbranding de tank leeg raakte. Even tanken en het probleem was opgelost.... dacht ik. Het vermogen nam echter ook dramatisch af doordat er blijkbaar ook druk meer was. Misschien is het handig dit te laten controleren. Je weet maar nooit... en is jou probleem hiermee opgelost.

succes.
Terug naar boven

p. barendregt
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2009 5:49 pm    Onderwerp: windgeluid Reageren met citaat

Heb je een oplossing kunnen vinden voor dat windgeluid bij de voorruit? Ik heb n.l. hetzelfde irritante probleem.
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 12:33 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Is dat hikken bij ca. 1500 toeren?
Zo ja, dan moet je een software update laten uitvoeren, heeft met de programmering van de motr te maken.
Terug naar boven

Peet
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Dec 16, 2009 11:25 am    Onderwerp: Re: windgeluid Reageren met citaat

p. barendregt schreef:
Heb je een oplossing kunnen vinden voor dat windgeluid bij de voorruit? Ik heb n.l. hetzelfde irritante probleem.

Ik heb probleem gevonden. Een klein stukje kit bij de voorruit bleek los te zitten, waardoor er lucht/wind doorheen kwam. Ben even bij carglass geweest, gelijk een nieuwe raam er in gezet (had namelijk paar barsten) en nieuwe kit en weg was de probleem.

Over het hikken, ik heb het momenteel niet meer. Voordat ik op vakantie ging ben ik langs de dealer geweest. Er bleek een klep te zijn die de hoge en lage toeren regelt. Er bleek een speling hier in te zitten. Deze is toen vervangen en sindsdien is het probleem verholpen.

Mvg Peter
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum