Geplaatst: Vr Apr 25, 2008 6:47 am Onderwerp: Huilend geluid in de aandrijving E39
Hallo,
Heeft iemand ervaring met een huilend geluid van onder de de auto het zit hem ergens in de aandrijving.
Het geluid gaat met de snelheid van de aandrijving mee.
Niet met de veranderingen van het gasgeven.
Het klinkt net of er een kapotte lager zit, maar van de achterwielen zijn ze goed. Heb de olie van de differentieel al gepijlt.
Het is een automaat touring 528i als ik onder het rijden het gas los laat en de motor begint afteremmen op zijn toeren en terug te schakelen dan hoor je het terugschakelen ook weer een beetje in het geluid, maar als ik onder het rijden de automaat in de NEUTRAAL zet is het geluid niet weg.
Mijn ABS lampje is ook aan zins eneige dagen het geluid is al langer.
Wie kan mij helpen ?
Geen directe kennis van BMW, maar controleer eens de rubbers van de cardanas. Als je onder de auto liggend de as een centimeter of wat heen en weer kunt bewegen (in de dwarsrichting van de auto) dan heb je teveel speling op de ophangpunten. In dat geval lagers en rubbers vernieuwen.
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum