| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
CI Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 08, 2007 12:54 am Onderwerp: inspectie e46 (318i met G3) |
|
|
Ik heb een e46 318 coupe bj 2000 met g3
mijn boordcomputer geeft nu bij kmstand 160000 inspectie aan -100 km.Ik weet dat ie een onderhoudsbeurt nodig moet hebben.Wie heeft ervaring met 318 met G3 ??Wat moet bij deze km stand worden vervangen?
En hoe is voor de rest met de gas gedeelte , heeft deze op zijn tijd ook bepaalde onderhoud nodig zoals een filter hier en daar vervangen , of klep laten stellen bij deze km standLaat allemaal maar horen , meer info is altijd beter vind ik.
Ook enig idee wat het kosten bij de dealer of een gewoon garage?Want als het alleen olie , luchtfilter, bougie's en koelvleoistof moet worden vervangen , kan ik zelf wel.En wie weet weet of er afwijkend bougie''s erin moeten in geval met de gas (lpg) verbranding??of gewoon standaard.Hopelijk hebben jullie meer ervaring met dit km stand !dit is aan ruud: HOE DUUR KOST OM BIJ DIT INSPECTIE BIJ JOU TE DOEN , IK HEB AL EENS EEN MAILTJE NAAR JE GESTUURD , MAAR HELAAS TOT HEDEN GEEN REACTIE. DUS MOCHT JE DIT LEZEN, LAAT HET MAAR EVEN WETEN OF JE TIJD VOOR HEB?ALVAST BEDANKT ALLE BMW LIEFHEBBER! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
hake46-318i-g3 Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 08, 2007 1:08 am Onderwerp: |
|
|
gewoon onderhoud als een normale bmw afhankelijk van de g3 installatie dient er soms een gasfilter vervangen te worden. Heb zelf vialle, geen gasfilter.
aan de g3 installatie valt (vialle) niets af te stellen, heb het gevraagd bij km stand 256000 , maar was niet mogelijk bij bougies , koop de dure 4 electroden ( origineel) , gewoon omdat ze lang meegaan.succes |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
CI Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 08, 2007 1:16 am Onderwerp: |
|
|
TOEVOEGING WAT IK VERGETEN BEN TE VRAGEN.Ik vind dat de 318 (1.9) best wel hoog in de toeren rijd.
Voorbeeld e46 rij ik 140 km/h met rond of zelfs heel klein tikje over de 4000 toeren!!
en bij 100km/h BIJNA tegen de 3000 toeren
is dit normaal?????Ik vind het vreemd omdat ik met mijn e36 316 i coupe bj 95 ook zelfde toeren heeft wat ik bedoel nou eigenlijk e36 = 1800 cc en e46 1900 cc.heeft iemand een verklaring hiervoor of is het heel normaal aangezien het zlefde blok zijn M 43? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
CI Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 08, 2007 1:19 am Onderwerp: |
|
|
Bedankt Hake46 voor je snelle reactie.Normaal onderhouds bij dit km stand : wat moet allemaal bij denken wat moet worden vervangen?ps: ik heb ook vialle lpi . >volgens jou is hiervoor bijna geen onderhouds voor nodig
, maar moeten de kleppen dan niet worden bijgesteld of wat dan ook aangezien ik op gas rij en hier en daarv over leest dat de kleptiming anders is ivm, verschil van verbrandings hitte tegen over benzine? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 08, 2007 11:13 am Onderwerp: |
|
|
Gewoon onderhoud volgende indicatie v.d.dash.
Ik heb maar twee handen en daarom erg druk.
Je hoort van me.
Groeten.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
hake46-318i-g3 Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 08, 2007 3:00 pm Onderwerp: |
|
|
Heb sinds de aanschaf 166000 km mbt lg installatie even een probleem gehad met o ringen ( van 1 injector), heb ze toen gelijk alle 4 laten vervangen daarna nooit meer iets met de lpg gehad . gekke dingen :
radiateur
expansievat
katalysator
haarscheur thermostaat |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
CI Gast
|
Geplaatst: Za Jun 09, 2007 12:42 am Onderwerp: |
|
|
| Hbe je misschien foto van de o ringen ofzo , waar dienen ze voor.En moeten ze bij een bepaalde kmstand worden vervangen ? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
hake46-318i-g3 Gast
|
Geplaatst: Za Jun 09, 2007 12:58 pm Onderwerp: |
|
|
foto heb ik niet zijn vervangen door lpg reparateurde auto liep slecht op lpg , en er kwam een enorme lpg stank vanonder de motorkap, ik heb toen een week op benzien gereden . bleek dat dat de o ring bij 1 injektor versleten waren, of uitgedroogd daardoor kreeg je de lpg stank.
( omdat alles toch losgemaakt moet worden zijn ze gelijk alle 4 vervangen.)maar qua kosten was ik 130 euro kwijt |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
bertusE36 Gast
|
Geplaatst: Di Jun 12, 2007 12:09 pm Onderwerp: |
|
|
Vialle LPi heeft wel degelijk een gasfilter. Is ook terug te vinden in je boekje van LPi.
Wat onderhoud betreft, daar moet je gewoon niet op besparen. Filters kan op zich wel imitatie, maar zeker olie moet je niet op besparen, en bougies inderdaad met 4 elektroden (BMW High Power bougie)
Gewoon op tijd alles bijhouden, dus luchtfilter, olie/oliefilter, bougies, microfilter, remmen,bandjes enz. dan moet het goed komen.
Bij die kmstand misschien ook slim om even de vloeistoffen zoals koelvloeistof,remvloeistof,stuurbekrachtigingsvloeistof,versn.bak olie e.d. te controleren en evt. bijvullen/verversen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|