klappen in de versnellingsbak / schokbrekers E34 525tds '92

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

emiel
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 1:20 am    Onderwerp: klappen in de versnellingsbak / schokbrekers E34 525tds '92 Reageren met citaat

Beste mensen,

Ik heb een 525tds uit 92 met een kilometerstand van schrik niet 547.000. Onderhoudshistorie: onbekend. Geen enkel boekje of bonnetje was aanwezig. Heb net de auto door de apk gehad: geen schokkende punten paar adviespuntjes (banden, nieuwe remblokken) en mijn schokbrekers aan de voorzijde zijn lek. Hierdoor klappert de auto aan de voorkant. Ik ben op zoek naar andere schokbrekers maar hoor dat er wel 5 verschillende soorten onder passen... wie kan mij helpen???
het gaat om een 525tds aut. die in augustus 92 op naam is gezet.

Verder merk ik dat de automaat vooral wanneer deze koud is nogal abrubt de eerste 2 versnellingen in "klapt". ik zet nu de automaat in de sneeuw stand wat erg helpt. Dan lijkt het probleem weg. Maar wanneer de automaat in de normale stand staat en ik bijvoorbeeld voor een drempel het gas abrupt los laat, merk ik een beste dreun.
vooral met het terugschakelen is het een probleem. Op schakelen gaat als een zonnetje. Wat te doen? Olie?

Bedankt,
Emiel.
Terug naar boven

Apae
Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 29, 2008 9:29 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Controleren van het oliepeil van de automaat kan geen kwaad, lijkt me. Een te laag niveau kan dit soort schakelen teweegbrengen. Gelijk ook even ruiken: als de olie branderig ruikt, dan wordt het tijd om deze te vervangen (en te hopen dat er nog geen gevolgschade is). Helaas heb ik geen specifieke kennis van de BMW automaten.
Bij de meeste automaten moet je eerst even met draaiende motor door alle versnellingen schakelen (vooral om de kopppelomvormer te vullen) en vervolgens met draaiende motor de automaatolie peilen.

Als er normaal ATF in moet, dan moet je ook even controleren wat de kleur van de olie is: bruinig of zelfs zwart is dan ook slecht nieuws: in ieder geval verversen in dat geval, liefst gelijk de automaat spoelen, en een ventueel filter vernieuwen. Reken in zo'n geval op een litertje of 15 ATF om goed te spoelen totdat er schone olie uitkomt.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum