| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Dirk Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 15, 2007 10:04 pm Onderwerp: Kleine 'bonk' bij schakelen, 320d [E46] |
|
|
Als ik schakel van 1 naar 2 of van 2 naar de 3e versnelling hoor ik soms een lichte bonk.(na intrappen koppelingspedaal nog niet pas als je de pook inlegt)
Dit geluid hoor ik echter niet altijd.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Zelf denk ik dat het aan de ophanging van de versnellingsbak ligt of iets dergelijks. Dure reparatie?
Als de motor stationair draait en ik trap heel kort even het gaspedaal in,heb ik het idee dat de motor 'kantelt' oftewel er zit misschien wat speling in de motor ophanging? Kan dat daar iets mee te maken hebben?
Misschien weet iemand wat je er het beste aan kan laten doen?
Grtn Dirk |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
FdK Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 15, 2007 11:11 pm Onderwerp: |
|
|
| Volgens mij is een lichte kanteling (bij gasgeven stationair) wel gebruikelijk en heeft dit niet met het bonk geluid te maken |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Mat Gast
|
Geplaatst: Zo Jun 17, 2007 9:30 pm Onderwerp: |
|
|
Dirk,Kijk een bladzij terug bij het onderwerp "speling aandrijving" van 11 juni j.l.
Denk dat dat ook bij jouw van toepassing is. Ruud geeft daar een aantal aandachtspunten.mvgr Mat |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Richard 323i exe e46 Gast
|
Geplaatst: Di Jun 19, 2007 11:53 pm Onderwerp: |
|
|
| Ik heb hetzelfde probleem met mijn 323i e46. Weet ook niet wat het is. Dealer heeft de langsophangrubbers van mijn aandrijfas vervangen. Probleem blijft helaas.Laat anders even horen als je weet wat het is. Ik zal hetzelfde doen mvg, Richard |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
marino Gast
|
Geplaatst: Zo Jun 27, 2010 4:40 pm Onderwerp: e46 bonk bij schakelen/koppelen |
|
|
goeden middag,
ik ben sinds kort ook de eigenaar van een e46 323 1999 en ik merk soms bij schakelen van 1-2 en 2-3 een licht bonk.
ik heb gelukkig 6mnd bovag en wil dus graag weten of jullie al weten wat dit was.
alvast bedankt: marino |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 30, 2010 12:02 pm Onderwerp: Motorophangrubbers |
|
|
Soms heel simpel wat men vaak niet verwacht
Motorophangrubbers |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
RiVaDu Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 30, 2010 12:02 pm Onderwerp: Motorophangrubbers |
|
|
Motorophangrubbers |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Wo Jul 07, 2010 5:47 pm Onderwerp: Re: Motorophangrubbers |
|
|
| RiVaDu schreef: |
Motorophangrubbers |
maar het geluid komt voor mijn gevoel van de achterzeide af, het kan zijn dat het geluid naar achter geleid word ik ga btw zaterdag naar de zwart in hulst een soort aankoop keuring laten doen en gelijk het probleem voorleggen.
bedankt nog voor jullie reactie
marino |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|