| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Ma Dec 29, 2008 7:24 pm Onderwerp: Meerverbruik a.g.v. lage temperatuur |
|
|
| Wie weet of een meerverbruik van 6 à 7% normaal is bij koud weer? Mijn gevoel zegt dat dit teveel is en er een sensor (LMM?) niet helemaal meer doet wat ie moet doen, of is dit wel normaal? Ik kan me van mijn vorige auto's niet herinneren dat er in de winter zo'n verschil optrad.Groeten Rob |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
FSmit79 Gast
|
Geplaatst: Ma Dec 29, 2008 9:36 pm Onderwerp: |
|
|
| Beste Rob, eergisteren ben ik op en neer geweest naar Brussel en toen viel ook mij het enorme verbruik op. Ik heb het gewijd aan de hoge snelheden en lage temperatuur buiten, maar een gemiddeld verbruik van 1 op 9 is echt veel te hoog in vergelijking met een normaal verbruik rond de 1 op 12 a 13., |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
edje525da04 Gast
|
Geplaatst: Ma Dec 29, 2008 10:50 pm Onderwerp: verbruik |
|
|
Rob,
Ik heb een 525DA 2004 en het valt mij ook op dat hij iets meer verbruikt met dit koude weer. Hij verbruikt ligt +/- 0.6 liter meer op 100 km, er zitten nu wel meer korte ritten bij.
Met BMW groetjes |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Beamer E36 320 Coupe... Gast
|
Geplaatst: Di Dec 30, 2008 8:12 pm Onderwerp: |
|
|
| Hoi,Was het niet zo dat als het koud is de lucht dunner is. De moter moet dus harder werken. Als het warm is is de lucht dikker en dus hoeft de moter minder hard te werken. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Di Dec 30, 2008 11:41 pm Onderwerp: |
|
|
| Het is precies andersom, hoe kouder hoe dikker en dus meer. Vandaar dat er intercoolers worden gemonteerd op turbomotoren, de turbo perst de lucht samen die daardoor warm wordt en uitzet (dunner wordt). De intercooler, die niets meer is dan een aangepaste radiator, koelt deze af waardoor er meer lucht de motor in kan (en dus ook meer brandstof en daarmee meer vermogen). |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Mini_Me Gast
|
Geplaatst: Di Jun 23, 2009 3:38 pm Onderwerp: Re: Meerverbruik a.g.v. lage temperatuur |
|
|
| Rob530DH2002 schreef: |
| Wie weet of een meerverbruik van 6 à 7% normaal is bij koud weer? Mijn gevoel zegt dat dit teveel is en er een sensor (LMM?) niet helemaal meer doet wat ie moet doen, of is dit wel normaal? Ik kan me van mijn vorige auto's niet herinneren dat er in de winter zo'n verschil optrad.Groeten Rob |
Kijk eens naar mijn bericht hier: http://forums.e60.net/index.php?showtopic=70669
Wellicht is dit bij jou ook het geval gezien je opmerking dat het verbruik juist bij koud weer slechter wordt.
Mocht dit je probleem zijn zou ik het leuk weten als je mij in het hierboven vermelde linkje wat laat weten. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|