MFL stuur en andere kleine dingetjes BMW E39 '97 (help)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

lorenzo
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 16, 2008 9:39 pm    Onderwerp: MFL stuur en andere kleine dingetjes BMW E39 '97 (help) Reageren met citaat

hallo allemaal,
Kan iemand mij helpen met volgende vragen / problemen:
1. de verlichting van mijn MFL stuur valt soms uit maar dan ook de claxon en cruise control, als ik het stuur dan ontgrendel en heen en weer beweeg (grof) dan doet deze het weer.. wat kan het probleem zijn.. liever wat is de oplossing? (kabelbreuk? connector?)
2. airbag lampje blijft branden, hoe kan ik dit oplossen?
3. radio vervangen? hoe krijg ik de oude radio los?
4. olieservice lampje via de stekker resetten? ik heb gelezen dat het met een kabeltje kan? in 2 pooltjes steken en dan gaan de groene lichtjes weer aan.. waar is de stekker en kan dat met 1 kabeltje (stroomkabel) of moet je ook nog aarde zoeken?

een hele hoop maar ben van Alfa naar BMW overgestapt en ik heb altijd veel aan het Alfa forum gehad... hopen dat het me net zo goed of zelfs beter bevalt hier ! (de auto is wel super!)
Terug naar boven

Willem E39 Touring
Gast

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2008 9:45 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Je eerste twee problemen heb ik ook gehad. Als je stuurverlichting en de functies uitvallen begint ook het airbaglampje te branden? Soms doet ie het weer goed en soms gaat het fout? Ik ben er mee naar de dealer geweest. Bleek de schakelaar te zijn achter het contactslot. Had daarover iets gelezen op dit forum en vertelde dat ook aan de dealer. Zij dachten aan wat anders en vervangden eerst de abs computer, tellerunit en sleepring van het stuur. Problemen bleven, toen hebben ze maar die schakelaar vervangen en toen was het opgelost. Kreeg wel netjes van ze de kosten van de andere vervangingen terug en hoefde alleen maar het laatste te betalen (ik meen iets van 250 euro). Bijkomend voordeel was dat ik nu een nieuwe tellerunit had met goede pixels en dat heeft mee uiteindelijk niks gekost.

Groet,
Willem
Terug naar boven

F.wiegmans
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 06, 2008 10:11 pm    Onderwerp: Electronische probleempjes Reageren met citaat

Hallo, ik heb deze problemen ook gehad. Voor 2 weken terug het electrische deel van van contactslot vervangen, kostte € 40,00 en het is nog geen uur werk.
Als je handig bent en een reparatiehandleiding hebt is het heel goed zelf te doen.
Alle problemen zijn sindsdien weggebleven.

Het probleem is dat in de schakelaar een aantal koperen strippen door kunststof nokjes bij het omdraaien van de sleutel tegen elkaar worden gedrukt. Ik vermoed dat na verloop van tijd deze nokjes afslijten waardoor de strippen niet goed tegen elkaar worden gedrukt. Doordat er een gebrekkig kontakt wordt gemaakt ontstaat er vermoedelijk een soort overgangsweerstand over de kontakten waardoor spanningsverlies optreedt. Dit of de weerstand veroorzaakt zeer waarschijnlijk de storingen.
Terug naar boven

johang
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 10:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo ♦F.wiegmans,

ik heb precies hetzelfde probleem.
Kunt u mij helpen aan het schema?
Of misschien iemand anders?

Bedankt.

Grts Johan
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum