| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
robert v. Gast
|
Geplaatst: Di Jan 13, 2009 11:22 am Onderwerp: motor E 39 valt uit, geen foutcode |
|
|
Sinds kort valt telkens de motor uit, rijdend of stationair.
Nokkenas-sensor is vervangen, dit was een foutmelding die de wagen aangaf vorige week.
Accu is ook van de week vervangen (100 Amh), Brandstofpomp werkt gewoon.
De auto is ook niet dood, alleen de motor valt stil, de ene keer kan ik ,m direct starten en de andere keer na een paar minuten.
De wagen geeft geen storingen aan met uitlezen.
De wagen loopt gewoon netjes als die draait.
Gisteren viel die op 1 dag wel 5 keer stil.
Het betreft een 528i automaat van ,97 (nieuwe motor in circa 2004)
Iemand suggesties, ik weet het niet meer...
Bvd |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Tonny Gast
|
Geplaatst: Zo Jan 25, 2009 11:13 pm Onderwerp: motor e39 valt uit |
|
|
| Weet niet of de e39 uit '97 'm ook al heeft, maar had hetzelfde probleem met mijn 530d uit 2000. Lag aan krukassensor. Geeft dezelfde foutmelding als nokkenassensor namelijk.(camshaft en crankshaft sensor). Is sowiezo een veelvoorkomend probleem. Die sensoren zijn echt flutdingen in de e39. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
xAndyx
|
Geplaatst: Di Feb 03, 2009 4:54 pm Onderwerp: |
|
|
| Zou ook het gaskleppen huis kunnen zijn. Zie ook hier. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Jaime Gast
|
Geplaatst: Ma Apr 27, 2009 10:19 pm Onderwerp: zelfde probleem! |
|
|
| Ik heb nu bijna een jaar een bmw 523I uit 1996.. Sinds een paar weken had ik een vergelijkbaar probleem.. Koude start, niets aan de hand.. Als hij eenmaal een beetje warm is gelopen en ik laat hem uitrollen, begint hij te stotteren, vervolgens slaat hij af, stuurbekrachtiging weg alles.. De eerste keren kon ik hem gewoon starten en wegrijden.. De laatste keren startte hij niet, echt pas na een keer of 10 geprobeerd te hebben.. Ik heb geen idee wat het kan zijn.. mijn dealer gaf aan dat wellicht de gaskleppen vervuild zijn.. Maar wil wel zeker zijn voordat ik iets eraan doe.. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Marcel D
|
Geplaatst: Di Apr 28, 2009 11:15 am Onderwerp: |
|
|
| Verdacht is in ieder geval de krukassensor. Heb ook dit probleem gehad en heb toen eerst de nokkenas sensor en daarna de krukas sensor vervangen (kabel lag bloot). Kosten tussen de 80-90 euro per stuk en is vrij eenvoudig zelf te vervangen. Bijkomend kenmerk was een toename van het brandstofverbruik en gezapig (langzaam) reageren op het gaspedaal. Na vervanging geen probleem meer gehad. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|