motor start moeilijk

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

demo1985
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 21, 2009 7:37 pm    Onderwerp: motor start moeilijk Reageren met citaat

hallo ik heb een bmw 316i e36 uit 92als ik een lang aan het rijden ben geweest motor is goed op temp
en zet hem stop en pak hem 10a 15 min later dan start die moeilijkwat kan dit zijndennie
Terug naar boven

Getsmart2
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 21, 2009 8:51 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,Heb ooit ook een 316 gehad (weet niet meer welk type maar kenteken was 36 vk 89).
Deze had dat probleem ook en het was een bekend probleem.
Tijdens lange vakantie ritten pauseren en een kwartier later wegrijden gaf start problemen.
Als ik het me goed kan herinneren kwam het doordat door de hitte er dampbellen ontstonden in een bepaald onderdeel.Zolang de wagen in beweging was werd er genoeg gekoeld en was er geen probleem.
Als tip werd er gegeven motorkap open en/of met een natte spons het onderdeel koelen. Hoe het onderdeel heette weet ik niet meer.Succes.Martin.
Terug naar boven

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jan 21, 2009 11:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit probleem heb ik ook ooit gehad bij een Volvo 240 Turbo, die had ik voorzien van een zelf omgebouwde Saab 9000 intercooler. De persslang vanaf de turbo naar de intercooler drukte tegen de 4 brandstofleidingen, na het monteren van een klein hitteschildje was het probleem van de dampbelvorming verholpen.Een oplossing zonder enige moeite kan in het geval van de 316 zijn het voorkomen dat de motor zeer heet is bij uitzetten, m.a.w. de laatste km's voor het uitzetten de motor met weinig belasting laten werken en niet te laag toerental voor optimale koeling (waterpomp en oliepomp en eventueel fan -als die riem aangedreven is- draaien dan met hoger toerental).Groeten Rob
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum