| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Willem121968 Gast
|
Geplaatst: Zo Feb 01, 2009 9:44 pm Onderwerp: Olie verversen differtieel E39 530d |
|
|
| Hi,Nadat ik gisteren een gereviseerde GM bak na wel 3000 km gereden te hebben in mijn nieuwe aanwinst gemonteerd heb, wil ik graag de olie van het diff preventief verversen. Een afspraak voor het spoelen van de bak stond al op advies van Ruud maar ik heb het niet gehaald, wat niet wegneemt dat deze bak natuurlijk al aan zijn eind wasOp de site van Kroon adviseerd men de SP 1011. In ETK staat een vulhoeveelheid van 1,2 liter voor mijn 530D van 09-2001.Gewoon aftappen en opnieuw vullen tot deze overstroomd?Heb namelijk gisteren nogal zitten tobben met het vullen van de gereviseerde automaat met nieuwe slangen en koeler. Zou volgens het revisie bedrijf 11 liter in moeten, wij kwamen niet verder dan 9,25-9,5 liter met koud vullen, starten en bij 30-tot 50 graden olie temperatuur schakelen en bij vullen. ETK geeft 8.4 liter aan vandaar mijn vraag nu |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Zo Feb 01, 2009 11:50 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, gewoon aftappen en bijvullen. Regel alvast een koperen ring voor de aftapplug want die er nu in zit is van aluminium en die zal stevig geoxideerd zijn.
Ik heb destijds de OSP olie gewoon bij de dealer gehaald, was iets van ruim 25,-.Groeten Rob |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Willem121968 Gast
|
Geplaatst: Do Feb 05, 2009 1:21 pm Onderwerp: |
|
|
| Thanks,Inmiddels ververst |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|