roken diesel

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

luan e39
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jun 21, 2007 10:30 pm    Onderwerp: roken diesel Reageren met citaat

waarom(misschien domme vraag)maar waarom is het zo dat als je de kickdown intrapt dat de diesel zo rookt.
het betreft een 525 tds toruing uit 1998 met 220000 km erop.
kan iemand mij uitleg geven en me gerust stellen?
mvg.lu
Terug naar boven

Vakman Ruud
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jun 22, 2007 9:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb je al direct gemaild.
Groeten.
Ruud
Terug naar boven

Loek
Gast

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 8:05 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Ruud,

ik heb en 530D uit 1999 met 220000 KM en bij mij rookt(zwart) de auto ook wanneer ik iets pittiger rij. Kun je mij ook enkele tips/info sturen.
alvast bedankt.

M vr gr. Loek
loeknot@home.nl
Terug naar boven

siebe
Gast

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2007 7:42 pm    Onderwerp: Re: roken diesel Reageren met citaat

[quote="luan e39"]waarom(misschien domme vraag)maar waarom is het zo dat als je de kickdown intrapt dat de diesel zo rookt.
het betreft een 525 tds toruing uit 1998 met 220000 km erop.
kan iemand mij uitleg geven en me gerust stellen?
mvg.lu[/quote]

ik rij een 525d uit 2000 met 220000 km en die rookt ook erg makkelijk, wanneer ben je aan nieuwe verstuivers toe???
Terug naar boven

geert jan
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2007 9:04 pm    Onderwerp: Roken diessel Reageren met citaat

Hallo Ruud,
ik heb een 530 d,en heb ook hetzelfde probleem,veel rook bij snel wegtrekken.
Wat kan ik hier aan doen?
bij voorbaat bedankt voor je antwoord.
Terug naar boven

Chiel-Jan
Gast

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2008 3:02 am    Onderwerp: Hetzelfde verschijnsel: roken 530D 2002 bij kickdown Reageren met citaat

Ik heb hetzelfde probleem als hierboven omschreven. Ruud, kun je mij ook mailen?

Of wil iemand zijn antwoord misschien doorsturen naar mij?
chieljangerrits@hotmail.com
Terug naar boven

Bas Broeren
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2008 1:25 pm    Onderwerp: Rokende E39 Reageren met citaat

Ook ik ben geswitched BMW, mijn Audi 6-cilinder eruit. Schitterende bak die E39 en loopt als een treintje maar ook ik zie met enige regelmaat mijn achterliggers niet meer door de rook. Niet erg voor mij maar het kan volgens mij wel wat minder.

Ik zou graag wel een tip willen om dit verhelpen, per mail kan ook.

basbroeren@gmail.com

Alvast bedankt.
Terug naar boven

Freek
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 12:33 pm    Onderwerp: roken diesel Reageren met citaat

Dan moet je de olieafscheider vervangen. Dit wordt vaak vergeten maar moet om de drie beurten vervangen worden...
Terug naar boven

B-cool
Gast

BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2008 5:19 pm    Onderwerp: roken van 530d - 2002 Reageren met citaat

Ook ik heb last van veel rookontwikkeling bij pittig wegrijden en kickdown. Wie weet wat te doen?

Alvast bedankt!
Terug naar boven

Gast
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 07, 2008 9:37 pm    Onderwerp: Re: roken van 530d - 2002 Reageren met citaat

B-cool schreef:
Ook ik heb last van veel rookontwikkeling bij pittig wegrijden en kickdown. Wie weet wat te doen?

Alvast bedankt!

Rookt ie ook nog steeds als je het een paar keer achter elkaar hebt gedaan? De rook van de eerste keer is omdat bij rustig rijden roet hecht in het uitaatsysteem dat er bij stevig acceleren uit wordt geblazen.
Mogelijk ook roet in het inlaatsysteem (door de Uitlaat Gas Recirculatie) zorgt hiervoor.
Terug naar boven

Freek
Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 08, 2008 7:56 pm    Onderwerp: roken diesel Reageren met citaat

Ik heb een 525D uit 2002 gehad (met 275.000km verkocht) die op een gegeven moment ook behoorlijk begon te roken. Bij de beurt hebben ze toen de olieafscheider vervangen, daarna was het roken snel voorbij, kosten vallen mee (iets van 150 E).

Het is wel belangrijk om te doen want de druk in de motor wordt mogelijk te hoog....
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum