ipod op e39 met fabrieksnavigatie

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

blauw

BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 2:20 pm    Onderwerp: ipod op e39 met fabrieksnavigatie Reageren met citaat

Hallo,

ik ben nieuw hier. Kom uit Groningen en rij een model 2002 530d e39 uit oktober 2001.

Heb de volgende vraag. Had hiervoor een 320d e90 (lease) en had daarin een ipod aansluiting. Het mooie in deze auto was dat alle functionaliteiten van de ipod te benutten waren. Als ik een ipod interface in de e39 zet kan ik hem enkel met 6 playlists gebruiken.

Nu heb ik het volgende idee: als ik de ipod nou eens in een universal dock zet met afstandsbediening en dan de video uitgang gebruik welke ik dan aansluit op een video module oid. Dan heb ik het beeld + menu's van de ipod op m'n navigatiescherm. Heb namelijk tv functie en dan schijnt het mogelijk te zijn om een dvd speler aan te sluiten. Nou is die tv alleen mono heb ik gehoord.

Maar nu komt ie: hoe krijg ik een video / aux / stereo of whatever ingang op mijn systeem???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

kelvin
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2008 5:07 am    Onderwerp: dvd interface Reageren met citaat

hallo,

ben ook bezig om dvd/tv in me bmw 530d uit 2001 te bouwen.. bij www.navinc.nl kan je een interface kabel halen. hierop kan je 2x video en 1x audio aansluiten. misschien is dat wat voor je.

greeting, kelvin
Terug naar boven

blauw

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2008 10:07 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou inmiddels heb ik alles klaar hoor. Via de video-out van de ipod was niet mogelijk want de ipod geeft enkel video-out als je een filmpje afspeelt. De menu's stuurt ie niet naar buiten.

Wat ik gedaan heb: Een Dietz 1250 multimedia adapter erop en de TV module eruit. Was toch analoog en daar heb je nu niks meer aan. Aan de Dietz adapter hangt een Hirschmann CarTV Digitenne tuner. Nu heb ik digitale tv met stereo weergave. Werkt ook tijdens rijden en navigatie aanwijzingen en telefoon "overrulen" als het moet de tv. Ook kan je het navigatie beeld aanzetten en tv luisteren - dit doe ik vaak om gewoon tv-nieuws te kunnen luisteren. Enige nadeel is dat door de voeding van de tv tuner een fluittoon over de boxen komt. Dit heb ik opgelost met een Dietz 662 filter en de fluit is verdwenen.

De ipod hangt aan een Alpine KCA420i ipod interface. Deze vervangt de CD wisselaar en is een interface die meer mogelijkheden biedt dan enkel playlists afspelen. Tussen de Alpine interface en de BMW hangt namelijk nog een Intravee II (www.intravention.co.uk), dit is een module die het Ai-net protocol van de Alpine omzet naar I-bus (BMW) zodat ik alle functies op mijn navigatiescherm krijg. Ik kan nu gewoon op artiest, cd titel, muzieknummer of playlist zoeken en bladeren op mijn navigatiescherm met de originele bmw knoppen. (ipod ligt gewoon in kofferbak) Zie plaatje hieronder, maar op de intravention website kan je nog meer zien.

Voor de CD wisselaar addicts is het nog mogelijk om een Alpine wisselaar aan de ipod interface te hangen, dus voor enige investering is dat ook nog mogelijk. Heb ik niet gedaan trouwens.

Verder heb ik mijn CD-rom MkIII navigatiecomputer nog vervangen door een DVD MkIV. Deze werkt veel sneller en heeft 3D weergave. Tevens zorgt deze nog voor een handiger zoekscherm in mijn ipod interface met scroll down menu's.

Ben alleen nog op zoek naar een mooie subwoofer oplossing. Heb er nu een losse in staan en het skiluik open, maar de bass komt niet mooi naar binnen.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Feb 15, 2008 10:06 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi als je een MP3 speler zoals een iPod rechtstreeks kunt aansluiten op de BMW audio/video input, ik zou mijn Nokia N95 ook graag aansluiten in mijn 530D 2002. Alleen jammer dat de fabrikanten/verkopers van deze producten wel heel erg misbruik maken van het feit dat BMW geen enkele standaard gebruikt en er dus allerlei adapters/kastjes nodig zijn om iets simpels als een MP3 speler aan te sluiten.
Laten we wel wezen, een kastje dat dit mogelijk maakt zoals de Dietz of andere merken kosten makkelijk 300-400 euro. Dit zijn volstrekte oplichtersprijzen die ik never nooit niet ga betalen.
Dan maar gewoon wachten tot er wel een aanbieder komt die normale prijzen vraagt, tussentijds gebruik ik wel de standaard 6 CD wisselaar.
Terug naar boven

kelvin
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 1:48 pm    Onderwerp: mono of stereo Reageren met citaat

hallo.. heb een e39 van 2001. heb nu een dvd speler aan laten sluiten op me navigatie.. het geluid valt me zwaar tegen!! geen bass. nu ging ik achterin kijken zag ik gewoon 1 stekker los hangen bij de video/audio kabel (geel/wit/rood). het zijn 3 stekkers waarvan geel voor video en rood en wit voor audio. op het interface zit maar 2 stekkers. geel voor video en rood voor audio. moet ik nu een verloop halen voor 2 kabels op 1 aan te sluiten of is er alleen geluid zonder bass te horen uit de tuner?

greetings, kelvin
Terug naar boven

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 2:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je dat niet doet dan hoor je alleen het linker of het rechter kanaal. Het TV gedeelte waar de DVD op aangesloten is, is helaas mono.
Terug naar boven

Lince
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Apr 11, 2008 1:24 am    Onderwerp: Reageren met citaat

TV gedeelte is inderdaad mono.

Ik heb dit zelf opgelost door de cassettespeler te misleiden. Geluid op cassette speler kabel gezet (stereo), moet wel elke keer een cassettebandje af laten spelen.
FM-modulator is eventueel een optie.
Terug naar boven

Mike
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 10:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wil ook graag een Ipod aansluiten via de Intravee oplossing.

Maar waar haal ik snel een Alpine KCA420i ipod interface vandaan?

Deze schijnt via de bekende webwinkels erg slecht leverbaar te zijn.
Alpine levert ze maar mondjesmaat.

Ik heb zowat stad en land afgebeld maar niemand heeft deze op voorraad.

Wie kent nog een adresje die de Alpine KCA420i ipod interface op korte termijn kan leveren?
Terug naar boven

R2 Motorsport

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 7:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb zelf een doodnormale bmw radio bedienbaar via een MF stuur. Nou zou ik ook graag een oplossing willen hebben om zonder FM transmitter (die iknu gebruik) mp3 af te spelen en de titels gewoon in het display kan zien.

eigenlijk dus de de originele cd wisselaar vervangen door een mp3-speler.
Kan dit?

R2 Motorsport

BerichtGeplaatst: Ma Apr 14, 2008 7:18 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

E39 525tds touring uit 98 trouwens
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum