| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
davidko E36 M43 Gast
|
Geplaatst: Ma Jun 25, 2007 5:15 pm Onderwerp: Aquaplanning |
|
|
Hallo,
Ik heb geen technische vraag.
Heeft iemand ooit van jullie te maken gehad met aquaplanning op de A6 in de buurt van Lemmert?
Op advies van anderen ga ik Verkeer en Waterstaat aanprakelijk stellen. Ben van de rechterbaan naar links getrokken, achterkant brak uit naar rechts en voor de rest weet ik het niet meer. We kunnen ons niet herrineren dat we de vangrail hebben geraakt maar het blijkt zo te zijn, voor en achter schade. Heb overigens wel terug kunnen rijden naar huis, 80km per uur. Geen blikschade, wonder boven wonder. Voorzijde heeft scahde aan: bumper, lichten, knipperlichten en grille. Vlgs mij zijn mn voorwielen verbogen. Alleen wat ik niet zo snap is hoe kan mn motorblok in GODSNAAM naar links zijn verschoven???Zijn er mensen die bekkend zijn met de weg thv hmp 302,8 ? Zijn er vaker ongevallen gebeurt dat je het weet?
Nadat wij waren weggesleept ztaredag en bij het takelbedrijf zaten kwam er een nieuwe melding binnen, zelfde rijbaan maar dan bij hmp 304,2 is er iemand minder goed vanaf gekomen, die arme mensen zijn het water in gegaan.Ik hoor graag als je me meer info kan geven over dat stuk weg.Alvast bedankt.mvg,
David |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Jelle Gast
|
Geplaatst: Ma Jun 25, 2007 7:42 pm Onderwerp: |
|
|
Als je een goede BMW op goede banden (en dan bedoel ik GOEDE banden) hebt , en je gaat er toch op die manier af , dan heb je gewoon te hard gereden onder die omstandigheden. Verkeer en waterstaat aansprakelijk stellen lijkt me vrij kansloos , ook als de weg daar verre van optimaal is. Je moet je gewoon aanpassen aan de omstandigheden.
Dat je motor naar links is verschoven kan best. Als de auto zich nog zijdelings beweegt (glijdt dus) terwijl hij met de neus de vangrail behoorlijk raakt , dan zal de voorzijde naar links gedrukt worden. Als dat zo hard aankomt dat de motor van zijn plaats is geraakt heb je een behoorlijke klapper gemaakt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
drivevince Gast
|
Geplaatst: Di Jun 26, 2007 9:38 am Onderwerp: |
|
|
| klopt.V&W is niet verandwoordelijk voor dit soort dingen.De rijder is zelf verantwoordelijk voor zijn rijgedrag en snelheid bij bepaalde (weers) omstandigheden.Een slipcursus zou je misschien wel goed doen. daar leggen ze het uit, maak je het zelf een keer veilig mee en leer je je wagen te beheersen onder zulke omstandigheden.veel succes met je auto.groeten, vincent |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
328i (E36) Gast
|
Geplaatst: Di Jun 26, 2007 3:37 pm Onderwerp: |
|
|
| Het zal lastig worden om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen, tenzij je kunt aantonen dat de afwatering niet in orde is. Als er een centimeter water op het wegdek blijft staan dan kan geen enkele band daar tegenop. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
E39TD Gast
|
Geplaatst: Di Jun 26, 2007 9:54 pm Onderwerp: |
|
|
niet mee eens Jelle, als je aan kunt tonen dat V&W of gemeente of provincie nalatig is geweest voor wat betreft onderhoud kun je ze wel degelijk aansprakelijk stellen. Bv. een gat in de weg.
groet, 530d |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
TOAO

Geregistreerd op: 20 Jun 2007 Berichten: 13 Woonplaats: El Munt, Heerenveen
|
Geplaatst: Di Jun 26, 2007 10:26 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb een aantal jaren in Emmeloord gewerkt, en het stukje vlak voorbij Lemmer, als je de NOP binnenrijdt, is altijd al slecht geweest (blijft bij enorme hoosbuien zoals afgelopen week een laag water op staan).
Het lijkt me erg lastig om aan te tonen dat de mannen van de gele brigade nalatig zijn in het wegenonderhoud, maar je kunt het proberen. _________________ Ik kan niks...maar ik doe alles |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
davidko E36 M43 Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 27, 2007 1:06 am Onderwerp: |
|
|
volgens de beste man die me heeft weggesleept lag er 2 cm water. De politie zegt dat het een bekkend punt is. Er zijn geen matrix borden aanwezig, heb geen borden langs de kant van de weg gezien.
A6 links is enige tijd geleden geasfalteerd, wanneer rechts gaat gebeuren is niet bekend.
We zullen zien wat eruit gaat komen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|