Geplaatst: Vr Jun 15, 2007 9:12 am Onderwerp: Stationair lopen BMW 530d
Ik heb sinds een jaar een 530d van 2000 (GM95243) met nu 210K kilometer op de teller en het volgende probleem.
Als de auto warm is en ik stationair laat lopen en ik daarbij de koppeling ingetrapt houd dan gaat de auto schudden/trillen. De laatste weken (warm weer?) gaat hij het ook doen als ik de koppeling niet intrap.
Bij koude motor is er niets te voelen en het schudden is te voelen door de gehele auto. Je ziet het toerental op de toerenteller niet varieren. Het inschakelen van versnellingen maakt geen verschil.
Tijdens het rijden is er niets aan de hand.
Ik heb hem laten uitlezen en er wordt geen gebrek gemeld. Mijn garagehouder denkt aan een defect aan een van de dieselinjectoren.
Heeft iemand dat eerder gehad?
Wie heeft een tip?
Wat kosten nieuwe injectoren?
Graag spoedig reacties want ik kan het niet langer aanzien.
als het een verstuiver is dan is het vaak nog wel te redden met een injector reiniger toevoegen aan de tank, het kan ook de stekker achter op de druksensor van de hogedruk gallerij zijn, deze is dan vaak groen/bruin van de aanslag van binnen zie ook bmwfans.info/original/E39/Lim/530d-M57/ECE/L/M/2000/03/mg-13/ill-...
en dan nr.8
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum