| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Cor Gast
|
Geplaatst: Za Jun 30, 2007 6:37 pm Onderwerp: Aandachtspuntjes bij aanschaf 525TDS EXE Touring |
|
|
Hallo Prikkers,
Aan welke aandachtspunten moet ik denken als ik een 525TDS EXE Touring van 01-'89 met 340.000 km op de teller wil gaan kopen.
Het onderhoudsboekje is ingevuld aanwezg en hij is schadevrij.
Aan welke mogelijke vervangingen/ reparaties moet ik denken bij deze km-stand?
Alvast bedankt,
Cor |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
TOAO

Geregistreerd op: 20 Jun 2007 Berichten: 13 Woonplaats: El Munt, Heerenveen
|
Geplaatst: Za Jun 30, 2007 10:53 pm Onderwerp: |
|
|
Waarschijnlijk bedoel je een ander bouwjaar: volgens mij is BMW begonnen met produceren van 5-serie tourings rond 1992.
Ik ken een paar tds-en die moeiteloos (buiten de normale slijtage onderdelen) meer dan 4 ton hebben gereden _________________ Ik kan niks...maar ik doe alles |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Cor Gast
|
Geplaatst: Zo Jul 01, 2007 8:38 am Onderwerp: |
|
|
Mijn vraag gaat specifiek over het '98 model omdat men eens in de zoveel tijd een modificatie doorvoert.
Dit wordt mijn eerste BMW en ik wil weten waaraan ik begin (niet dat ik er geen vertrouwen in heb maar het is altijd beter goed beslagen ten iijs te komen).
Vandaar dat ik vraag naar de aandachtspunten/zwakke plekken waarop gelet diet te worden bij aanschaf van het '98 model. Tevens aan welke reparaties cq vervangingen gedacht moet worden bij een km stand van 240.000 (340.000 Km. in eerste posting was een typefoutje).
Grtz,
Cor |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Cor Gast
|
Geplaatst: Wo Jul 04, 2007 10:33 am Onderwerp: |
|
|
Zo te zien aan reactie zijn er maar weinig "kenners" op dit forum of zou het komen door de vakantie????
Kom, Bimmers help een nieuwe medebimmer met zijn vragen.
Alvast bedankt,
Cor |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
TOAO

Geregistreerd op: 20 Jun 2007 Berichten: 13 Woonplaats: El Munt, Heerenveen
|
Geplaatst: Wo Jul 04, 2007 11:06 am Onderwerp: |
|
|
Joh, ik heb een 525i van '90...ik heb geen ervaring met een recente TDS (alleen gereden in een gechipte TDS van '92, is niet echt te vergelijken of ervaring te noemen) _________________ Ik kan niks...maar ik doe alles |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
525 tds touring

|
Geplaatst: Zo Jul 08, 2007 1:09 am Onderwerp: |
|
|
Let bij het rijden van de Bmw op eventuele trillingen in het stuur.
Mocht dit bij het remmen en bij het het rijden met een een snelheid van +/- 90 Km/h voorkomen, dan kan het zijn dat de rubbers van de reactie-armen versleten zijn (komt vaak voor bij Bmw's van dit type). _________________ Zwarte BMW E34 525 TDS Executive Touring Automaat 1996 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|