Meerverbruik a.g.v. lage temperatuur

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2008 7:24 pm    Onderwerp: Meerverbruik a.g.v. lage temperatuur Reageren met citaat

Wie weet of een meerverbruik van 6 à 7% normaal is bij koud weer? Mijn gevoel zegt dat dit teveel is en er een sensor (LMM?) niet helemaal meer doet wat ie moet doen, of is dit wel normaal? Ik kan me van mijn vorige auto's niet herinneren dat er in de winter zo'n verschil optrad.Groeten Rob
Terug naar boven

FSmit79
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2008 9:36 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Rob, eergisteren ben ik op en neer geweest naar Brussel en toen viel ook mij het enorme verbruik op. Ik heb het gewijd aan de hoge snelheden en lage temperatuur buiten, maar een gemiddeld verbruik van 1 op 9 is echt veel te hoog in vergelijking met een normaal verbruik rond de 1 op 12 a 13.,
Terug naar boven

edje525da04
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2008 10:50 pm    Onderwerp: verbruik Reageren met citaat

Rob,
Ik heb een 525DA 2004 en het valt mij ook op dat hij iets meer verbruikt met dit koude weer. Hij verbruikt ligt +/- 0.6 liter meer op 100 km, er zitten nu wel meer korte ritten bij.
Met BMW groetjes
Terug naar boven

Beamer E36 320 Coupe...
Gast

BerichtGeplaatst: Di Dec 30, 2008 8:12 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi,Was het niet zo dat als het koud is de lucht dunner is. De moter moet dus harder werken. Als het warm is is de lucht dikker en dus hoeft de moter minder hard te werken.
Terug naar boven

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Di Dec 30, 2008 11:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is precies andersom, hoe kouder hoe dikker en dus meer. Vandaar dat er intercoolers worden gemonteerd op turbomotoren, de turbo perst de lucht samen die daardoor warm wordt en uitzet (dunner wordt). De intercooler, die niets meer is dan een aangepaste radiator, koelt deze af waardoor er meer lucht de motor in kan (en dus ook meer brandstof en daarmee meer vermogen).
Terug naar boven

Mini_Me
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 23, 2009 3:38 pm    Onderwerp: Re: Meerverbruik a.g.v. lage temperatuur Reageren met citaat

Rob530DH2002 schreef:
Wie weet of een meerverbruik van 6 à 7% normaal is bij koud weer? Mijn gevoel zegt dat dit teveel is en er een sensor (LMM?) niet helemaal meer doet wat ie moet doen, of is dit wel normaal? Ik kan me van mijn vorige auto's niet herinneren dat er in de winter zo'n verschil optrad.Groeten Rob

Kijk eens naar mijn bericht hier: http://forums.e60.net/index.php?showtopic=70669

Wellicht is dit bij jou ook het geval gezien je opmerking dat het verbruik juist bij koud weer slechter wordt.

Mocht dit je probleem zijn zou ik het leuk weten als je mij in het hierboven vermelde linkje wat laat weten.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Algemeen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum