Helaas ben ik genoodzaakt jullie hulp in te schakelen wegens een nogal vervelend probleem aan mijn BMW e46 318i van 10-1998.
Vanaf een kilometer of 70 komt er geleidelijk aan een nogal vrij harde trilling in het stuur en in de auto. De trilling wordt zelfs zo hard dat ik moet stoppen, of in ieder geval snelheid moet verminderen. op het moment dat ik iets harder rem verdwijnt de trilling. Het probleem ligt niet aan de banden aangezien deze gebalanceerd zijn en het bij zowel de zomer als de winterset het euvel optreed. Het probleem is overigens vrij plotseling zinds een maand gekomen, en lijkt te ontstaan op een slechter wegdek. Het probleem doen zich overigens niet altijd voor! het lijkt of er een bepaald ritme voor nodig is...
Nu heb ik reeds op het forum gelezen dat het probleem waarschijnlijk zit in de draagarmen en de silent blocks. Ik ben dan ook van plan een setje van meyle er op te laten zetten, inclusief voorgeperste rubbers.
Nu is mijn vraag: is mijn diagnose juist of kan het probleem ook in andere zaken zitten?
Moet ik gelijktijding ook nog andere stangen of rubbers laten vervangen?
Wat is voor een monteur een gangbare tijd om de draagarmen te vervangen?
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum