Storing E46 318

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

edje
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mei 03, 2010 11:26 pm    Onderwerp: Storing E46 318 Reageren met citaat

Hallo,

Ik heb anderhalf jaar geleden een BMW gekocht (E46, 318i) met het idee een degelijke auto te rijden waar ik veel plezier van zou gaan hebben. Echter is de realiteit het tegengestelde van mijn verwachtingspatroon, aangezien ik zo ongeveer wekelijks naar de dealer kan om een motormanagement storing uit te laten lezen waar ze de oorzaak niet van kunnen bepalen.

Deze storing is elke keer weer hetzelfde: onjuiste meting in emissie, zo kort omschreven. Concreter is het niet volgens de dealer. Dit probleem treedt al anderhalf jaar zeker een paar keer per maand op, het lijkt dus geen incidenteel issue. De auto gaat er niet direct slechter door lopen, hoewel dat toch steeds meer het geval lijkt nu de storing vaker voorkomt. Mijn dealer heeft in de tussentijd verschillende onderdelen vervangen waarvan zij dachten dat het probleem zou kunnen zijn:
- lambda sensoren
- luchtmassa meter
- cartervantielatieslang
- rubbers van sensoren
- luchtslangen
- (ECU)software (er bleek geen BMW originele software aanwezig te zijn)
- carterventilatieklepmembraam (???)

Echter blijkt na al die pogingen om te vinden wat het probleem is, en ik ga ervan uit dat een professionele BMW dealer weet waar hij het over heeft, nog steeds niet de oorzaak gevonden te zijn.

Ik begin inmiddels het vertrouwen te verliezen dat het probleem kan worden gevonden, hoewel ik de auto zeker niet weg wil doen. Ja wat voor merk ga je rijden als je een BMW hebt :p? Ik hoop dat ik een beroep mag of kan doen op jullie kennis en ervaring. Heeft iemand misschien een storing met zelfde symptonen gehad of heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Groeten,

Edwin
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum