Bmw 3-Serie 2.5 ix 325 4wd

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Wouter Koelewijn
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mei 27, 2010 9:11 pm    Onderwerp: Bmw 3-Serie 2.5 ix 325 4wd Reageren met citaat

Hallo liefhebbers,

Ik denk dat jullie mij vast wel kunnen helpen, ik ben al een tijdje op zoek naar een Bmw 3-Serie 2.5 ix 325 4wd (1989)maar ik weet niet waar ik op moet letten.
Wat kunnen jullie zeggen over deze auto, wat zijn de kwaaltjes en wat is ie ongeveer waard bij 180.000 km?
Is dit een gunstige km stand?
Is het verstandig om nog zn oude auto te kopen?

Graag nog wat tips.

Alvast bedankt,

Wouter
Terug naar boven

Rutger
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 9:23 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Wouter,

Ik heb zelf ooit een 325iX Touring gehad uit 1990. Ik hem hem van 2001 tot 2005 gehad en heb hem toen van 228dkm naar 300dkm gereden. Het is een heerlijke auto om in te rijden, maar verbruikte best wel wat benzine. Op de snelweg was ie niet zuiniger dan 1 op 10 en in reed je veel in de stad, dan kwam ie op 1 op 6 a 7 uit.

Hou rekening ermee, dat de voorwielophanging, incl. aandrijfassen en ook zelf de carrosserie bij de veerpoten, uniek zijn voor de E30. Vervanging van 1 van die delen is kostbaar. Ook de bak, tussendifferentieel zijn uniek. Zelfs de carter van het blok is specifiek want daar loopt een aandrijfas doorheen.

Hou rekening ermee dat als je een verlaagd exemplaar hebt (of als ie dat ooit geweest is) de vooraandrijfassen en dan specifiek de homokineten versleten zullen/kunnen zijn.

Ze rijden geweldig en liggen goed op de weg. je kan makkelijk vroeg in bochten vol op het gas en als het gesneeuwd heeft is het lekker driften met het ding. Ik hou altijd een zwak voor de iX.

Groet,

Rutger
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum