Panoramadak BMW E60

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Aktueel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Lex de Kievit
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Apr 23, 2008 2:32 pm    Onderwerp: Panoramadak BMW E60 Reageren met citaat

Ik ben in het bezit van een 535D Touing , bouwjaar 2006, met panoramadak. Er is recentelijk lekkage onstaan in de achterbak rechts. De dealer zegt dat dit een constructiefout is en dat dit bij dit type BMW meerdere malen is voorgekomen. BMW plaatst nu kostenloos een nieuw panoramadak. Ik zoek BMW bezitters die iets dergelijks is overkomen.

Alvast bedankt voor je reactie
Terug naar boven

Rogier
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2009 11:57 pm    Onderwerp: Lekkage panoramadak BMW touring Reageren met citaat

Beste Lex,

Ik heb hetzelfde. Vorige week is mijn auto in Duitsland afgesleept omdat rechts achterin de accu-ruimte zo vol stond met water dat een sensor op de accu het begeven heeft. Volgens de man van de BMW Panneservice is het een klacht die vaker voorkomt. Aangezien BMW garantie waterschade niet wilde dekken is alleen het water eruit gehaald en de sensor vervangen, met de tip om het bij mijn NL dealer verder uit te zoeken hoe de lekkage onstaan is. Na een wasbeurt afgelopen weekend werd duidelijk dat het panoramadak lekt en het water rechts achterin blijft staan.
Ben wel benieuwd of bij jou nu de klacht verholpen is. Ik ga morgen mijn dealer bellen om de klacht te laten verhelpen..
Terug naar boven

Raf
Gast

BerichtGeplaatst: Di Nov 23, 2010 11:57 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

het probleem met de panorama is dat de afwatering verstopt raakt, dus een nieuw panoramadak helpt niet.
achterbumper demonteren dan zie je links en rechts de slangen door de carrosserie naar buiten komen, er zitten dopjes is die dichtzitten. dopjes eruit halen en klaar probleem opgelost.

greetz
Terug naar boven

VANHOEK-ENGINEERING
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2010 7:38 pm    Onderwerp: RE Reageren met citaat

goedendag,

Het zijn inderdaad vaak de dopjes achter de bumpers zowel voor als
achter,
ook is het verstandig om meteen de afvoerleidingen door te blazen
door middel van een compressor,

wij kunnen dit voor u doen, de kosten hiervoor zijn 75 euro,

Met vriendelijke groet,

VANHOEK-ENGINEERING,

WWW.VANHOEK-ENGINEERING.NL
under construction
Terug naar boven

huiberttukker@online.nl
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 24, 2011 6:23 pm    Onderwerp: Re: Panoramadak BMW E60 Reageren met citaat

[quote="Lex de Kievit"]Ik ben in het bezit van een 535D Touing , bouwjaar 2006, met panoramadak. Er is recentelijk lekkage onstaan in de achterbak rechts. De dealer zegt dat dit een constructiefout is en dat dit bij dit type BMW meerdere malen is voorgekomen. BMW plaatst nu kostenloos een nieuw panoramadak. Ik zoek BMW bezitters die iets dergelijks is overkomen.

Alvast bedankt voor je reactie; Ook ik heb in november 2010 waterlekkage gehad in mijn 535 touring, hierbij alle modules / accu etc kapot , schadepost van € 4000,-- Auto kon niet gestart worden en is afgevoerd naar dealer. Door dit euvel moet ik meer premie gaan betalen ? Vind ik niet correct, ik ben niet veroorzaker, mijn verzekeraar moet eerst maar contacten met BMW het is tenslotte geen kilo suiker ?[/b]
Terug naar boven

Richard Roolvink
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jul 20, 2011 8:50 pm    Onderwerp: Re: Panoramadak BMW E60 Reageren met citaat

Lex de Kievit schreef:
Ik ben in het bezit van een 535D Touing , bouwjaar 2006, met panoramadak. Er is recentelijk lekkage onstaan in de achterbak rechts. De dealer zegt dat dit een constructiefout is en dat dit bij dit type BMW meerdere malen is voorgekomen. BMW plaatst nu kostenloos een nieuw panoramadak. Ik zoek BMW bezitters die iets dergelijks is overkomen.

Alvast bedankt voor je reactie

Hoi Lex,
Ik ben in het bezit van een BMW touring 525 uit 2005 met panorama dak en ondervind nu veel problemen van de waterschade die zich het duidelijkst beste manifesteerde in de kofferbak (erg nat) en, naar later bleek, hieraan gerelateerde problemen: schuifdak werkt niet meer, ruitenwisser achter defect en zelf multifunctioneel scherm van dashboard dat uitviel. Ik zou graag van je willen weten wie je dealer is, want de mijne (BMW Jan de Jong in Hilversum) stelt droogjes vast dat een auto uit 2005 buiten de ''coulance regeling valt.'' Overigens, geeft men toe dat de oorzaak, het niet reinigen van verstopte afvoerleidingen, niet expliciet in de onderhoudsboekjes staat vermeld. Ergo: De schade ad euro 3700 (waarvan 1500 voor nieuw schuifdak), komt voor mijn rekenening. Ik vind het een gotspe dat een merk als BMW zijn klanten zo in de kou laat staan en voor de zeer grote gevolgen laat opdraaien van een opzich miniscuul euvel waarmee geen enkele normale berijder zich bewust is. Zou dus graag willen weten wie jouw dealer is, die zich kennelijk nog wel realiseert wat service is en het belang onderkent van klantentevredenheid en merkvoorkeur.
Alvast dank voor je reactie en met groet,
Richard Roolvink
06 46312939
richard.roolvink@gmail.com
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW Aktueel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum