ligt schokken / inhouden

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Richard
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 7:40 pm    Onderwerp: ligt schokken / inhouden Reageren met citaat

Bij een koude start schokt of houdt de auto iets in, bij het optrekken door de toeren heen. Ik rijd dan normaal en niet te hoog in de toeren. Dit gebeurd alleen bij het accelereren met koude motor. Bij een constante snelheid merk ik niets vreemds. Na enkele km's als de motor warm begint te worden gaat het optrekken weer soepel. Verder tijdens het rijden bij warme motor nergens last van en heerlijk soepel.

Het betreft hier een bmw 323i e46 uit 99 met dubbele vanos. Misschien dat dit normaal is bij koude motor dat de olie (vanos & blok) warm en vloeibaar moet worden? Volgende oliebeurt is over 4500km. Bougies zijn overigens wel ongeveer aan vervanging toe meen ik.

In afwachting van jullie reacties & mvg,

Richard
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 7:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Motor loopt trouwens prima stationair zowel koud als warm. Dus schommelt niet. Luchtfilter is redelijk nieuw. Verder geen olieverbruik.
Terug naar boven

Ruud
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 7:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bougies of boubine(s)
Wacht even de volgende beurt af, dan kunnen de boubines ook gelijk getest worden.
Succes.
Ruud
Terug naar boven

Ruud
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 04, 2007 7:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Bougies vervangen en zover ik nu kan controleren is het probleem opgelost.

Bedankt Ruud
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum