| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Oudeyifu Gast
|
Geplaatst: Zo Jun 10, 2007 8:21 pm Onderwerp: scheuren E36 blokken. |
|
|
| De motorblokken van de E36 staan om bekend, dat ze scheuren. Waar scheurt het blok en wat zijn de consquenties hiervan. Gaat dit om bepaalde type blokken. Ik heb een 318i blok uit 1995 met 217700 km op de teller. Kan ik dit binnekort ook verwachten of heeft dit ook met het rijgedrag te maken.Alvast bedankt voor jullie reakties! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Martijn Gast
|
Geplaatst: Zo Jun 10, 2007 9:56 pm Onderwerp: |
|
|
| ? Cilinderkop bij de vijfde cilinder......... bij de zescilinders. Voor de rest..?? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob E30 325i touring Gast
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud Gast
|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2007 9:24 am Onderwerp: |
|
|
Ik zie veel andere merken en bij BMW is het beslist niet meer dan bij die andere.
Het scheuren kan het gevolg van het rijden op gas zijn en na een te hoge motor temperatuur.
Groeten.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob BMW520i E34 1991... Gast
|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2007 1:20 pm Onderwerp: |
|
|
| Klopt,ik was er in 1996 voor een motorwissel voor de E28,hij was er toen net een aan het lassen,scheen toen al een probleem met die koppen ye zijn.Rob. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Vakman Ruud Gast
|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2007 2:42 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf een E32 735 op gas gehad en daarbij moest ik om de ca 80.000 km de kop vervangen omdat ze scheurden tussen het koelkanaal en de uitlaatklep van cilinder 5.
Later is de vorm van het koelkanaal anders geworden waardoor cilinder 5 een betere koeling kreeg.
Maar ik heb er toch met veel plezier 600.000 km mee gereden in 10 jaar.
Het klopt dat het een kwetsbare plek was, maar zoals ik al aangaf na warm lopen en rijden op gas.
De E12 en de E 23 die ik daarvoor had, beiden op gas, hadden er weer geen last van.
Groeten.
Ruud |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Oudeyifu Gast
|
Geplaatst: Ma Jun 11, 2007 10:49 pm Onderwerp: |
|
|
| Bedankt mannen, voor jullie info. Komt er dus op neer dat je met een 4 cylinder en een "normale rijstijl weinig tot geen last van zal hebben.Nogmaals bedankt allemaal! |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
BMWMaX Gast
|
Geplaatst: Di Jun 12, 2007 6:52 pm Onderwerp: |
|
|
Staan bekend om ....Het komt wel eens voor ja. Maar dat is alles.
De meeste schreeuwers wat dit aangaat zijn autokillers en gaan niet normaal om met hun spullen. Dus gaan ze maar algemeen roepen dat iets, waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn, veel voorkomt. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
drivevince Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 11:22 am Onderwerp: |
|
|
is de kop van de e30 (325i) nadien ook aangepast? en vanaf welk jaar?
of zijn ze allemaal hetzelfde??vincent |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob E30 325i touring Gast
|
Geplaatst: Wo Jun 13, 2007 3:31 pm Onderwerp: |
|
|
| nou, die van mij is uit halverwege '92 dus 1 van de laatste E30 jaren.Rob |