oem merknamen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

sander 528I e39 1998...
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 7:18 pm    Onderwerp: oem merknamen Reageren met citaat

hallo lui
is het misschien een idee als we op deze of bij ruud op de site een pagina hebben waar zoveel mogelijk merkname die speciaal voor bmw onderdelen make op bekend worden gemaakt
dit naar aanleiding van de discussie kortgeleden over remschijven en blokken gestart door hjerke
zoals bv koplampen :hella
olie filter type zus en zo van bv framm ga zo maar door
dan kunnen we elkaar misschien een hoop geld besparen
ruud kun je mij vertellen wie de rem schijven maakt voor bmw
is dat zimmerman ?
gr sander
Terug naar boven

Vakman Ruud
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 11:04 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik gebruik zelf bij een servicebeurt nagenoeg altijd onderdelen die in de handel te koop zijn.
Remblokken van Textar en filters van Mann of WIX, olie van Kroon en schijven van Brembo, verlichting van Hella en lagers van SKF.
Er zijn uitzonderingen zoals fusee kogels van de E36 die koop ik altijd bij de dealer omdat de maatvoering bij die uit de handel niet altijd juist is en die eerder stuk gaan.Verder kijk ik altijd in ETK wat de prijs van de onderdelen bij de dealer is en het komt regelmatig voor dat bij andere onderdelen zoals draagarmen de dealer niet duurder is of soms zelfs goedkoper.Maar ook BMW koopt bij verschillende leveranciers, Tenslotte gaat de inkoop van onderdelen bij de autofabrikanten om centen of zelfs minder en worden lang lopende contacten afgesloten met leveranciers die wel aan de BMW standaard moeten voldoen. Want 1 euro verschil in inkoop op een onderdeel is voor de koper van de auto wellicht inmiddels 20 Euro geworden.Wel is het nuttig om te weten waar slechte ervaringen mee zijn geweest, maar veel BMW onderdelen komen uit dezelfde fabriek welke de handel levert.
Het is productie-en marketing technisch te duur om tweede keus te gaan produceren.
Dus ja? wie weet het.
Groeten.
Ruud
Terug naar boven

sander 528I e39 1998...
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 5:30 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

dat bedoel ik het heeft dus wel degelijk nut om deze info te delen
misschien bij jou op de site ruud?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum