| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Mickey7 Gast
|
Geplaatst: Vr Jun 22, 2007 8:41 pm Onderwerp: BMW cabrio + paar " problemen |
|
|
Beste liefhebbers.Graag zou ik wat advies van u willen ontvangen omtrent een paar problemen die ik ondervind met mijn Bmw cabrio. Eerst wat info over de auto.
* 325i cabrio E36
* BJ NOV 1993
* Meldcode 45763
* km 221584Grote beurt 4500 km geleden gehad.
Vervangen:
Olie. Olie filter. Benzine filter. Bougies. Luchtfilter, Plus alles nagelopen wat aan slijtage onderhevig is, maar was verder prima.Probleem 1
Wegligging / Sporing.Na de winter periode zomervelgen onder gemonteerd. 18inch M5 velgen.
Voor 225/40/18
achter 235/
Bmw uitgelijnd , maar auto ligt als een dwijl op de weg. Erg wind gevoelig.
In een rechte lijn rijden zonder constant te corrigeren is er niet bij.
Met winderbanden/velgen 15 inch was dit probleem vele malen minder of er nauwelijks.
Het betreft hier geen schade auto? Geen lekkaga's aan dempers. Bij remmen geen " sneeuwschuiver " effect waarbij de auto naar voren overhelt.
Veren lijken ok. Bij induwen direct terug zonder na te blijven veren.
Wie kan mij hier advies over geven ?Probleem 2Bij het blok hoor ik de laatste tijd een vaag ratelend geluid.
Volgens een vriend die iets meer verstand van auto heeft is het de kettingspanner.
Kan dit kwaad ? Kan alleen de kettingspanner vervangen worden zonder de ketting en de rest van de onderdelen? Schijnbaar gaat dit dan in de papieren lopen op het moment dat het wel moet gebeuren.Een spanrol piept( tjiept) een beetje, Is het handig om dan gelijk de v-snaar en ALLE spanrollen te vervangen.Ik ben van plan om in de zomer te gaan reizen door Europa samen met mijn vrouw en dan gaan er toch wat km in zitten.
Dus om zo confortabel en veilig mogelijk te reizen stel ik u deze vragen.Kan iemand mij voorzien van ETK en/of TIS?Dank u vriendelijk voor u hulp.
Mocht u meer info nodig hebben om tot een conclusie te komen, dan hoor ik graag vanMet vriendelijke groet,Mickey |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Beamer Gast
|
Geplaatst: Za Jun 23, 2007 10:20 am Onderwerp: |
|
|
Hoi,Antwoord probleem één.
Zelf heb ik een E36 coupe uit '92 met 17" 215 banden. Als ik op de snelweg rijdt met spoorvorming merk ik dat direct de auto wil naar links of rechts trekken. Echter als ik op een zeg maar "goede" snelweg rijd met goed asfalt, dan kan ik even het stuur loslaten en zal de auto recht blijven rijden.Met andere woorden de breedte van de band heeft veel invloed op het rijden. De positieve kant is veel grip bij droog weer.
De negatieve kant is bij slecht weer met veel regen een grotere kans op aquaplanning (banden kunnen het water niet meer verwerken) en bij spoorvorming dien je goed het stuur vast te houden want de auto kan plotseling naar links of rechts willen.Voor jou zie ik twee dingen. Of andere banden monteren die smaller zijn (met name achter) of je snelheid aanpassen. succesHugo |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Mickey7 Gast
|
Geplaatst: Za Jun 23, 2007 4:25 pm Onderwerp: |
|
|
Hugo, bedankt voor je antwoord.
Ik zal komende week waarschijnlijk toch smallere banden laten monteren.
Hoop dat het de wegligging ten goede komtIemand nog antwoord of sugestie op probleem 2.Dank u vriendelijkMickey |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Mickey7 Gast
|
Geplaatst: Za Jun 23, 2007 8:56 pm Onderwerp: |
|
|
| Vakman Ruud,Heb jij enig idee als je zo mijn "problemen " leest?Mvg,Mickey |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|