530d trilt in het stuur tijdens het remmen (nieuwe schijven)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

kleinlugtenbeld
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Nov 12, 2007 9:55 pm    Onderwerp: 530d trilt in het stuur tijdens het remmen (nieuwe schijven) Reageren met citaat

Wie kan mij helpen,

Reeds aan tweede setje niewe schijven(voor) toe en nog steeds trilt hij in het stuur als ik boven de 95km/u rem.(vorige schijven na een paar weken vervangen vanwege zelfde euvel, ik dacht dat het aan de schijven lag,blijkbaar niet dus,).........maar wat is het wel?
Beneden de 90 km/u remt hij prima.

alvast bedankt.

Marco
Terug naar boven

kleinlugtenbeld
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2007 12:01 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien moet ik iets specifieker zijn;

het betreft een 530d (E39) touring uit 2000,
km stand 180dkm

Tijdens het rijden tussen de 95-125 trilt de auto een beetje in het stuur; bij remmen wordt dit versterkt.

Ik rij nu op mijn winter banden+velgen(205), maar ook op mijn zomersetje (235) toont zich hetzelfde euvel.

mvrgr

Marco Question
Terug naar boven

525 tds touring

BerichtGeplaatst: Di Nov 20, 2007 9:59 pm    Onderwerp: Trillingen in het stuur Reageren met citaat

Een veel voorkomend euvel is dat de rubbers van de heavy duty/draagarmen voor versleten zijn.
Misschien is dit bij jouw BMW ook het geval. Idea
Mij E34 TDS Touring vertoonde de zelfde symptonen, en na vervanging van de draagarmen was het trillen verdwenen.
Denk er wel om dat de wielen opnieuw uitgelijnd moeten worden.

xAndyx

BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 11:51 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Weet je 200% zeker dat je banden goed uitgelijnd zijn?

Het trillen zonder ook al maar begonnen te zijn met remmen zijn vaak de banden. Als het alleen bij remmen is, zijn het vaak de schijven.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken MSN Messenger

kleinlugtenbeld
Gast

BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 8:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb ze vandaag laten balanceren; het iets beter geworden tijdens het "gewoon"rijden; tijdens het remmen nog steeds hetzelfde euvel.

Marco
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2008 12:56 am    Onderwerp: Re: 530d trilt in het stuur tijdens het remmen (nieuwe schij Reageren met citaat

kleinlugtenbeld schreef:
Wie kan mij helpen,

Reeds aan tweede setje niewe schijven(voor) toe en nog steeds trilt hij in het stuur als ik boven de 95km/u rem.(vorige schijven na een paar weken vervangen vanwege zelfde euvel, ik dacht dat het aan de schijven lag,blijkbaar niet dus,).........maar wat is het wel?
Beneden de 90 km/u remt hij prima.

alvast bedankt.

Marco

heb het zelfde gehad andere schijven en blokken, wel de originele, en het probleem was opgelost
Terug naar boven

Rob530DH2002
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2008 8:26 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Andere oorzaak van trilling kan een onronde band en/of velg zijn. Onronde banden kunnen onstaan door fouten in de productie, door een flinke noodstop (zonder ABS) of bv door slechte schokbrekers die een onregelmatige slijtage veroorzaken.
Speling op de wiellagers versterkt trillingen a.g.v. genoemde problemen.
Terug naar boven

JoshE39Touring
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 11:08 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

200% zeker de voorste draagarmrubbers. Heb vorige week de rubbers van mijn pas aangeschafte E39 vervangen en het probleem was opgelost.

Bij de BMW ongeveer € 60,- voor de 2 rubbers, op ebay staan adverteerders die voor € 199,- setjes aanbieden met daarin alle draagarmen en de stabstangen aan de voorzijde. Geen geld lijkt me

Suc6
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum