| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
kleinlugtenbeld Gast
|
Geplaatst: Ma Nov 12, 2007 9:55 pm Onderwerp: 530d trilt in het stuur tijdens het remmen (nieuwe schijven) |
|
|
Wie kan mij helpen,
Reeds aan tweede setje niewe schijven(voor) toe en nog steeds trilt hij in het stuur als ik boven de 95km/u rem.(vorige schijven na een paar weken vervangen vanwege zelfde euvel, ik dacht dat het aan de schijven lag,blijkbaar niet dus,).........maar wat is het wel?
Beneden de 90 km/u remt hij prima.
alvast bedankt.
Marco |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
kleinlugtenbeld Gast
|
Geplaatst: Ma Nov 19, 2007 12:01 pm Onderwerp: |
|
|
Misschien moet ik iets specifieker zijn;
het betreft een 530d (E39) touring uit 2000,
km stand 180dkm
Tijdens het rijden tussen de 95-125 trilt de auto een beetje in het stuur; bij remmen wordt dit versterkt.
Ik rij nu op mijn winter banden+velgen(205), maar ook op mijn zomersetje (235) toont zich hetzelfde euvel.
mvrgr
Marco  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
525 tds touring

|
Geplaatst: Di Nov 20, 2007 9:59 pm Onderwerp: Trillingen in het stuur |
|
|
Een veel voorkomend euvel is dat de rubbers van de heavy duty/draagarmen voor versleten zijn.
Misschien is dit bij jouw BMW ook het geval.
Mij E34 TDS Touring vertoonde de zelfde symptonen, en na vervanging van de draagarmen was het trillen verdwenen.
Denk er wel om dat de wielen opnieuw uitgelijnd moeten worden. _________________ Zwarte BMW E34 525 TDS Executive Touring Automaat 1996 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
xAndyx
|
Geplaatst: Ma Dec 03, 2007 11:51 am Onderwerp: |
|
|
Weet je 200% zeker dat je banden goed uitgelijnd zijn?
Het trillen zonder ook al maar begonnen te zijn met remmen zijn vaak de banden. Als het alleen bij remmen is, zijn het vaak de schijven. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
kleinlugtenbeld Gast
|
Geplaatst: Di Dec 04, 2007 8:29 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze vandaag laten balanceren; het iets beter geworden tijdens het "gewoon"rijden; tijdens het remmen nog steeds hetzelfde euvel.
Marco |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2008 12:56 am Onderwerp: Re: 530d trilt in het stuur tijdens het remmen (nieuwe schij |
|
|
| kleinlugtenbeld schreef: |
Wie kan mij helpen,
Reeds aan tweede setje niewe schijven(voor) toe en nog steeds trilt hij in het stuur als ik boven de 95km/u rem.(vorige schijven na een paar weken vervangen vanwege zelfde euvel, ik dacht dat het aan de schijven lag,blijkbaar niet dus,).........maar wat is het wel?
Beneden de 90 km/u remt hij prima.
alvast bedankt.
Marco |
heb het zelfde gehad andere schijven en blokken, wel de originele, en het probleem was opgelost |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Rob530DH2002 Gast
|
Geplaatst: Ma Feb 25, 2008 8:26 pm Onderwerp: |
|
|
Andere oorzaak van trilling kan een onronde band en/of velg zijn. Onronde banden kunnen onstaan door fouten in de productie, door een flinke noodstop (zonder ABS) of bv door slechte schokbrekers die een onregelmatige slijtage veroorzaken.
Speling op de wiellagers versterkt trillingen a.g.v. genoemde problemen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
JoshE39Touring Gast
|
Geplaatst: Ma Mrt 24, 2008 11:08 pm Onderwerp: |
|
|
200% zeker de voorste draagarmrubbers. Heb vorige week de rubbers van mijn pas aangeschafte E39 vervangen en het probleem was opgelost.
Bij de BMW ongeveer € 60,- voor de 2 rubbers, op ebay staan adverteerders die voor € 199,- setjes aanbieden met daarin alle draagarmen en de stabstangen aan de voorzijde. Geen geld lijkt me
Suc6 |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|