Riemen 740 e38 dec 95

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 7 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

remko
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 3:14 pm    Onderwerp: Riemen 740 e38 dec 95 Reageren met citaat

Hallo,Vraagje over de 2 riemen voor in de moter (weet niet hoe die heten) daar zitten wat haarscheurtjes in moet ik die nu gaan vervangen en dan ook gelijk die spanrollen zo ja kan ik dat zelf of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig.Ps.De haarscheurtjes zitten alleen in het getanden gedeelte aan de binnenkant.Vriendelijke groet Remco
Terug naar boven

TOAO 525i E34
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 10:17 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je twijfelt, zou ik zeggen: vervangenIk heb de afgelopen week de distributieriem en de v-riemen (waterpomp en stuurbekrachtingspomp) vervangen: had, buiten het normale gereedschap, alleen een steeksleutel 32 nodig
Terug naar boven

Vakman Ruud
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2007 9:38 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Zodra de scheuren het canvas van de riem raken moet de riem vervangen worden.
Het is aan te raden om kunststof rollen tegelijk te vervangen.
Bij metalen rollen moet de lagerspeling en loopvlak gecontroleerd worden
Zonder kennis over hoe de spanrollen werken is het niet aan te raden om het zelf te doen.
Succes.
Ruud
Terug naar boven

remko
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2007 3:23 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,Bedankt voor de info ik ga morgen kijken wat voor rollen er op zitten en hoever de riemen zijn in gescheurd.
Ik dacht dat het een boutje losdraaien riem er af riem er op en klaar was en dat de spanrollen vanzelf de riem spande weer te makkelijk gedacht dus.Grt Remko
Terug naar boven

Vakman Ruud
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2007 3:45 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beide spanrollen hebben een spanner (een soort schokbreker) waarvan de bout moet worden los gemaakt en weer geplaatst onder spanning. Als dat niet goed gebeurt breekt de bovenste bevestiging van de spanner. Wees dus voorzichtig.
Succes.
Ruud
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 7 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum