Second Opinion

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

PatriciaV
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Okt 26, 2011 8:56 pm    Onderwerp: Second Opinion Reageren met citaat

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik al 4 jaar in het bezit van een 316i compact, bouwjaar 1997. Tot vorige week nooit problemen gehad, heerlijke auto! Vorige week maandag wilde ik 's ochends naar mijn werk vertrekken. Starten uiteraard in 1 keer, toen ik aan het einde van de straat overschakelde naar de 2 e versnelling, begon de auto hevig te schokken. Ik heb toen teruggeschakeld naar de 1e versnelling om de auto in een parkeervak te gaan parkeren. Het schokken stopte toen. Ik dacht toen dat het misschien door de kou of een vuiltje zou kunnen komen, dus ik ben doorgereden. Vervolgens weer naar de tweede versnelling, maar wederom schokken. Toen weer terug naar zijn 1, maar toen sloeg de motor helemaal af. Opnieuw starten lukte toen ook niet. Later weer wel.

's Avonds heb ik de motor eerst warm laten draaien, stationair lopen gaat namelijk gewoon goed, om vervolgens te proberen of dit verschil maakte. Bij de warme motor reed mijn auto weer even als vanouds (richting de garage). Na ongeveer 1 kilometer hield de motor duidelijk en maakte een hoger geluid. Het leek wel of hij wel wilde, maar het niet kon. Ook kwam het schokken weer terug.

Inmiddels staat mijn auto nu al een week bij de garage en ik heb geen goed gevoel over hun conclusie. Maar ik heb er zelf eigenlijk weinig verstand van, dus vandaar dit bericht.

Toen ik belde voor het maken van een afspraak dachten ze aan iets kleins: filters, brandstofleiding, vuil, oid. Toen mijn auto 2 dagen bij de garage stond werd ik gebeld: "We hebben even rondgebeld en ze denken allemaal aan een elektrisch onderdeel van de motor". Wat voor elektrisch onderdeel werd er niet bijverteld, maar het onderdeel zelf kostte €400,-. Dus dat gingen ze proberen.

Vandaag belde ik zelf maar eens om te horen hoe het ervoor stond (we waren immers alweer 4 werkdagen verder). Vandaag kreeg ik te horen dat ze al meerdere onderdelen vervangen hadden, maar dat mijn auto nog steeds niet goed loopt. Het enige wat het nu nog kan zijn, is de computer, volgens de garage. En ohja, de startmotor is ook slecht. Kosten tussen de € 1.000,- en de € 1.500,-. Aangezien mijn auto niet meer de jongste is, zijn dat flinke bedragen. De auto zelf is het in ieder geval niet meer waard. En eigenlijk heb ik ook niet zo'n goed gevoel over de diagnose.

Heeft iemand ervaring met een second opinion? Moet je daarvoor bijvoorbeeld betalen?

Of herkent iemand de klachten en was het toen inderdaad wel de computer?

Ik hoor het graag. Ik ben er eigenlijk nog niet aan toe om al afscheid te nemen van mijn fijne auto'tje.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum