Sensormat bijrijderstoel

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Loek
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 9:09 am    Onderwerp: Sensormat bijrijderstoel Reageren met citaat

Hoi,
ik ben sinds enkele weken in het bezit van een 530D Touring uit 1999 en tot nu toe zeer tevreden.
Ik heb wel een vraagje mbt de sensormat in de bijrijderstoel, het airbag lampje brandt nl en ik heb van de vorige eigenaar gehoord dat het sensormatje defect is(door dealer bevestigd)
Ik lees dat deze ook doorgesoldeerd kan worden, maar wat moet dan precies verbonden/gesoldeerd worden? Heeft iemand hier een schema van of een duidelijke beschrijving?

Mvrg. Loek
Terug naar boven

pieter
Gast

BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 1:08 pm    Onderwerp: sensor Reageren met citaat

bij mij is ie doorgesoldeerd, maar brand het lampje nu toch weer. ik hoor ook graag een goede oplossing.
Terug naar boven

Loek
Gast

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 7:58 am    Onderwerp: Re: sensor Reageren met citaat

Hoi,
ik heb het sensormatje in de bijrijderstoel vervangen en de melding gereset. Lampje brandt nu niet meer.
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2007 12:54 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ligt eraan wat het defect is. Had een matje waarvan beide zijden in elkaar gekropen waren (NOOIT op de knieen omgedraaid op de stoel zitten...). Stoelbekleding losgehaald en zo aangetroffen; voorzichtig uit elkaar gehaald, matje terug vastgeplakt met dubbelzijdig tape aan het foam in de stoel, system reset bij dealer en alles weer OK. Reden dat ik het zo repareerde: het nieuwe matje dat de dealer geleverd had voor ongeveer 65 Euro was voor standaardstoel en niet voor de sportstoel die ik had...
Heb het bij een andere auto wel eens gehad dat een contactdoos onder de stoel slecht contact maakte; daar werd inderdaad doorgesoldeerd.
Conclusie:
- waar zit de storing?
- indien in het matje: bestel een nieuwe en bespaar jezelf een hoop werk (als je de stoelbleding later nog eens moet losmaken.)
Terug naar boven

Albert
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Dec 02, 2007 9:32 pm    Onderwerp: sensormat doorverbinden Reageren met citaat

Als je het witte/blauwe snoer uit de sensormat doorknipt, en met een weerstand van 30 kOhm en parallele diode (anode aan witte draad) kortsluit, hoef je de sensormat niet te vervangen. De airbag denkt dan dat er continue iemand op de passagiersstoel zit.
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 2:19 pm    Onderwerp: Re: sensormat doorverbinden Reageren met citaat

hoi waarom moet er ook een diode overheen?
Terug naar boven

Gast

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 2:21 pm    Onderwerp: Re: sensormat doorverbinden Reageren met citaat

HOI IK HEB ER ALEEN EEN WEERSTAND VAN 30 K OVERHEEN GESOLDEERD MAAR KRIJG DAN NA RESET HET LAMPJE NIET UIT IN 30K NIET TE HOOG?
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 5 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum