| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
|
| Auteur |
Bericht |
|
tonny Gast
|
Geplaatst: Do Okt 02, 2008 11:34 pm Onderwerp: startprobleem 530d |
|
|
Hallo,
Ik bezit een BMW 530d bwj.2000. Sinds kort start hij niet meer als de motor nog niet helemaal afgekoeld is. Dus als de motor koud is start ie metten en als de motor warm is en je laat 'm 10 minuten staan ook nod, echter als ie een half uur à 3 kwartier staat en de motor is al een eind afgekoeld(temp meter al weer tegen blauwe gedeelte), dan is ie niet meer te starten. Lijkt of ie wel aan wil slaan maar stopt weer meteen. uitlezen gaf speedmeterfout aan.Mijn garagemonteur dacht krukassensor, is dus vervangen, maar nog steeds zelfde probleem.Probleem begon 2 maanden geleden voor de 1e keer, daarna enkele weken geen problee, maar daarna steeds vaker en nu doet het probleem zich elke keer voor. Iemand een idee wat de oorzaak nog meer kan zijn behalve krukassensor? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
smsbroer Gast
|
Geplaatst: Zo Dec 07, 2008 4:27 pm Onderwerp: startprobleem 530D |
|
|
Hallo, Tonny, Ik heb exact dezelfde auto met hetzelfde probleem,
Ik had geen fotcodes, maar na de verstuiverretour te cheaken waren er 2 verstuivers minder. Ik heb deze zojuist alle 6 vervangen, maar het euvel is nog steeds niet verholpen.
Als je wat voor mij kan beteken hoor ik het graag ?
Grt. Sander |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Geplaatst: Zo Dec 07, 2008 4:31 pm Onderwerp: Re: startprobleem 530D |
|
|
| smsbroer schreef: |
Hallo, Tonny, Ik heb exact dezelfde auto met precies hetzelfde probleem,
Ik had geen foutcodes bij het uitlezen , maar na de verstuiverretour te hebben gecheakt waren er 2 verstuivers minder. Ik heb deze zojuist alle 6 vervangen, maar het euvel is nog steeds niet verholpen.
Als je wat voor mij kan beteken hoor ik het graag ?
Grt. Sander |
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
Tonny Gast
|
Geplaatst: Zo Jan 11, 2009 11:32 am Onderwerp: startprobleem 530d |
|
|
Hoi Sander. Ik wet niet of jou probleem inmiddels verholpen is, maar bij mij is het in ieder geval opgelost. Het is heel eenvoudig eigenlijk. De computer van de auto geeft een storingsmelding van de krukassensor(Crankshaftsensor). Er zijn echter 2 sensoren: de nokkenassensor(Camshaftsensor) en de krukassensor. Deze worden beide met dezelfde foutcode aangeduid. Bij mij was de krukassensor al vervangen. Na het vervangen van de nokkenassensor was het probleem verholpen. Dit probleem komt bij de E39 veel voor. De sensoren zijn echt prullen. Vervangen van de nokkenassensor is erg simpel, en kun je zelf doen. Werkje van paar minuten. Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Tonny |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|
|
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|
|