Trilling op het stuur bij het remmen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

Michael-BMW
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 20, 2009 3:34 pm    Onderwerp: Trilling op het stuur bij het remmen Reageren met citaat

Hallo,

Ik heb een BMW 318i uit 1992. Sinds de aanschaf trilt mijn stuur tijdens het rijden (vanaf 50 km/h) en trilt het hevig bij het remmen. Mijn idee was dan ook dat het de remschijven betrof, naar de garage geweest om de schijven af te laten draaien. De schijven zijn nu helemaal strak en je zou dan ook denken dat de trillingen weg zouden moeten zijn, maar helaas! De trilling die ik eerst op het stuur had (bij het rijden vanaf 50 km/h) is zo goed als weg maar nog steeds aanwezig eveneens blijft de hevige trilling in verminderde vorm optreden bij het remmen. Mijn vraag hier op het forum is dan ook, kent iemand dit probleem of weet iemand wat het kan zijn? Ik zou dit namelijk erg graag opgelost willen hebben!

Groeten, Michael
Terug naar boven

Ryan
Gast

BerichtGeplaatst: Di Apr 07, 2009 8:29 pm    Onderwerp: idem Reageren met citaat

mijn BMW E36 318I trilt ook hevig bij het remmen bij ongeveer 120 km p u, dus herkenbaar probleem voor mij
ook bij mij zijn de schijven en blokkken vervangen en kreeg de melding mee van garage uit otterlo dat het weleens aan de banden kan liggen.
Heb zelf net 17 inch erop zitten en hun deden er 15 terug op en toen was het weg.

als iemand anders andere ideen heeft? maar ga nu kijken voor andere banden want ook de profiel is op, hij raadde me zachte banden aan de permacy geloof ik?

groeten!
Terug naar boven

Ron Dijkstra
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2009 7:06 pm    Onderwerp: Trilling tijdens remmen Reageren met citaat

Hoi,

Ik rij een BMW 318i uit 97' Ook ik ervaar een trilling...alhoewel het ook omschreven kan worden als het heen en weer gaan van het stuur..
Ook mijn schijven en blokken zijn vernieuwd.. binnenkort ga ik de draagarmrubbers laten vervangen omdat dat de oorzaak zou zijn. Wordt vervolgd.

Groetjes,

Ron.
Terug naar boven

Ron Dijkstra
Gast

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 11:13 am    Onderwerp: Trillen stuur tijdens remmen Reageren met citaat

Onlangs de draagarmrubbers voor vervangen...
Stabilisator stangetjes vervangen voor...
Auto uit laten lijnen..
Remschijven en blokken voor vervangen....
En nog trilt het stuur tijdens afremmen vanaf een snelheid van ongeveer 70 km/u. Ook ervaar ik een lichte trilling van het stuur bij een snelheid tussen de 100 en 120 km/u.
Wat zou nu toch de oplossing zijn..? ik ben van plan om mijn voor banden te gaan vervangen ondanks het goede profiel... zou het nu even niet meer weten.. zijn er anderen die dit probleem herkennen..?
Het gaat om mijn BMW 318i sedan 97'.

Greatzzzzzz
Terug naar boven

Ron Dijkstra
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Sep 02, 2009 4:44 pm    Onderwerp: Trillen stuur tijdens remmen Reageren met citaat

Hoi,

Ben eindelijk van het probleem af...het heeft even geduurd en ook de porto is stukken leger geworden.
Wat blijkt... 1 van de remklauwen werkte niet meer goed waardoor het er voor zorgde dat een schijf vanzelf weer krom ging staan.... vandaar na monteren nieuwe schijven was het trillen voor een tijdje weg.... en kwam het later weer.
Nu schijven afgedraaid...nieuwe remklauwen en wat zeker niet onbelangrijk is.. de remvloeistof vervangen.
Mijn BMW rijd weer zoals je dat van een BMW mag verwachten.
En dat door een ervaren monteur van autobedrijf Karatay in Rotterdam...thnxxx
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    BMWforums.nl Forumindex : BMW 3 Serie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar:  
Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
You cannot attach files in this forum
You can download files in this forum